Grupul italian Enel, cea mai mare companie europeană de utilități, a demarat procesul de vânzare a operațiunilor din România și se așteaptă ca activele să fie evaluate la aproximativ un miliard de euro, au declarat, pentru Reuters, surse din apropierea acestui dosar.
Procesul este condus de banca franceză BNP Paribas, scrie Agerpres.
Enel este cel mai mare investitor privat în sectorul energetic din România, unde grupul italian este prezent din 2005 cu operațiuni în domeniul distribuției de electricitate și în cel al producției de energie regenerabilă. Enel deservește peste trei milioane de clienți în România și vrea să relanseze eforturile destinate vânzării participațiilor sale după ce precedentul plan de a ieși de pe piața românească a fost abandonat în 2015.
Procesul de vânzare a activelor Enel, aflat deocamdată în primele faze, vine într-un context în care alte companii internaționale de utilități, precum CEZ, E.ON și Engie, își revizuiesc opțiunile cu privire la prezența pe această piață, deoarece se chinuie să concureze cu firma de stat Hidroelectrica, cel mai mare producător de electricitate din România, a declarat una din surse.
Presa din Italia a anunțat în luna iulie că vânzarea de către Enel a unor active din România a revenit în actualitate, avansând și o sumă la care sunt estimate aceste active care ar urma să fie vândute (1 miliard de euro), dar și o serie de potențiali cumpărători.
Operațiunile din România ale grupului italian de energie și utilități Enel au înregistrat o scădere cu 25% a profitului operațional EBITDA, de la 116 milioane euro în prima jumătate a anului trecut la 87 milioane euro în primul semestru din 2019, potrivit datelor raportate de compania-mamă.
Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privați în domeniul energetic, cu operațiuni în sectorul distribuției și furnizării de electricitate, dar și al producției de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piața din România din 2005. Enel are aproximativ 3.100 de angajați în România și furnizează servicii unui număr de 3 milioane de clienți. Companiile E-Distribuție operează rețele cu o lungime totală de aproximativ 128.000 de kilometri în trei zone importante ale țării: Muntenia Sud (inclusiv București), Banat și Dobrogea, acoperind o treime din piața locală de distribuție, și dezvoltă un program de investiții pentru îmbunătățirea calității serviciilor, a siguranței și performanței rețelelor și implementarea pe plan local a standardelor de mediu ale grupului Enel.