Consiliul Concurenței a acceptat angajamentele asumate de E-Distribuție Muntenia

Consiliul Concurenței a acceptat angajamentele asumate de E-Distribuție Muntenia
scris 14 feb 2019

Consiliul Concurenței a anunțat, joi, că a acceptat angajamentele asumate de E-Distribuție Muntenia (fostă Enel Distribuție Muntenia) pentru a elimina îngrijorările concurențiale ce au condus la declanșarea investigației privind un posibil abuz de poziție dominantă pe piața distribuției de energie electrică.

În octombrie 2018, Consiliul Concurenței a anunțat că supune dezbaterii publice angajamentele propuse de E-Distribuție Muntenia pentru a elimina îngrijorările de natură concurențială în contextul investigației privind un posibil abuz de poziție dominantă pe piața distribuției de energie electrică, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

”E-Distribuție Muntenia SA (EDM) s-a angajat ca, în perioada următoare, să implementeze un set de măsuri care să conducă la creșterea transparenței procesului de racordare la rețeaua electrică de distribuție și promovarea drepturilor consumatorilor în cadrul fiecărei faze a procesului. În același timp, EDM trebuie să asigure un tratament corect și nediscriminatoriu pentru toți participanții la acest proces, fie că sunt utilizatori sau alți prestatori de servicii”, se arată în comunicatul publicat joi.

Fostul ministru tehnocrat al Finanțelor Anca Dragu intră în conducerea E.ON România CITEȘTE ȘI Fostul ministru tehnocrat al Finanțelor Anca Dragu intră în conducerea E.ON România

Mai precis, EDM s-a angajat să conceapă un Ghid de racordare, menit să permită oricărui utilizator o informare rapidă asupra etapelor și termenelor racordării, a activităților care pot fi prestate de companii de servicii independente și a listei acestor companii autorizate de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). Ghidul va fi disponibil atât în centrele de relații cu clienții, cât și în format electronic.

”Aceste obligații ale E-Distribuție Muntenia SA vor conduce la beneficii directe și imediate pentru consumatorii români, datorită optimizării procesului de racordare prin scurtarea duratei și reducerea costurilor activităților aferente”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

EDM urmărește îmbunătățirea site-ului pentru a fi mai ușor de accesat și pentru a pune la dispoziția utilizatorilor informații detaliate privind procesul de racordare, cum ar fi identificarea pașilor care trebuie urmați sau informații cu privire la racordare, documentele necesare pentru procesul de racordare și formulare tip, tarifele de emitere a avizului tehnic de racordare (ATR), explicații ale unor termeni tehnici specifici pe înțelesul oricărui utilizator, potrivit autorității.

”Pe site-ul EDM va fi disponibilă o nouă funcționalitate accesibilă pe bază de nume de utilizator și parolă, prin care utilizatorii își pot urmări stadiul în care se află procesul lor de racordare”, se arată în comunicat.

De asemenea, pentru a elimina suspiciunile privind un eventual tratament preferențial adoptat în raport cu unele cereri de racordare, EDM își va îmbunătăți sistemul informatic intern, prin dezvoltarea funcționalității Semafor, care va permite o mai bună gestionare a cererilor de racordare, va afișa scadența diferitelor etape ale procesului de racordare asociate unei cereri de racordare prin raportare la termene și va transmite mail-uri automate, cu frecvență zilnică, către persoanele implicate în proces cu privire la cererile a căror scadență este foarte apropiată sau depășită, potrivit autorității.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurentei
e-distributie muntenia