Bursa de Metale din Londra (LME), una dintre cele mai vechi instituții din City of London, a lansat o investigație pentru a afla dacă pe platforma sa este tranzacționat cobalt obținut prin exploatarea muncii copiilor, relatează Financial Times.
LME, care are o istorie de 140 de ani, a lansat investigația în urma unor reclamații potrivit cărora ar permite unei companii din China să vândă cantități de cobalt obținute ilegal. Metalul este folosit pentru producerea de telefoane mobile și de vehicule electrice, scrie News.ro.
Primele reclamații venite din partea membrilor London Metal Exchange au apărut în această vară, existând temeri că materialul care intră în componența bateriilor reîncărcabile provine din mine din Republica Democrată Congo (RD Congo), țară acuzată că angajează copii.
La începutul lunii noiembrie, LME a trimis o directivă tuturor furnizorilor, cerându-le să precizeze cum garantează ”aprovizionarea responsabilă” cu mărfurile tranzacționate la bursă.
Notificarea, obținută de Financial Times dintr-un email, solicită un răspuns până pe 1 decembrie.
LME este cea mai importantă platformă de tranzacționare pentru industria metalelor și contribuie la stabilirea prețurilor pentru cupru, cositor și alte metale.
Dacă se va dovedi că în depozitele LME există cobalt cu proveniență ilegală, ar putea avea loc o retragere a utilizatorilor platformei de tranzacționare.
Organizații precum Amnesty International afirmă că copii cu vârste pornind de la 7 ani extrag manual cobalt în RD Congo, una dintre cele mai sărace țări din lume.
Acuzațiile au sporit presiunile asupra unor companii ca Tesla și Apple, de a se asigura că metalul inclus în bateriile produselor lor provine din mine cu aactivități legale.
Peste jumătate din cobaltul utilizat la nivel mondial provine din RD Congo, unde peste un cincime din cantitatea de metal este extrasă de mineri artizanali, care sapă manual în tuneluri adânci. În aceste mine este mult mai probabil să fie angajați copii, potrivit Amnesty International.
Prețurile cobaltului au crescut cu peste 80% în acest an, datorită creșterii producției de vehicule electrice. Metalul extras în RD Congo este trimis în mare parte în China, pentru procesare.