ANRE - Eșalonare la plată a facturii de energie pe minimum 3 luni, pentru anumiți clienți

ANRE - Eșalonare la plată a facturii de energie pe minimum 3 luni, pentru anumiți clienți
scris 25 nov 2022

Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a anunțat că supune consultării publice Proiectul de Ordin pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali.

Este astfel introdusă noțiunea de client activ, iar formula de calcul al prețului de furnizare a energiei electrice va fi cu defalcarea componentelor. Pentru clienții vulnerabili, se aplică eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părți, transmite News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
Contractele pentru execuția celor 3 loturi ale Autostrăzii Focșani-Bacău au fost câștigate de un constructor român CITEȘTE ȘI Contractele pentru execuția celor 3 loturi ale Autostrăzii Focșani-Bacău au fost câștigate de un constructor român
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
  • ”Ținând cont de dinamica piețelor de energie din UE și implicit din România, ANRE este într-un proces continuu și constant de adaptare și îmbunătățire a reglementărilor comerciale în acord cu legislația primară și cu necesitățile tuturor participanților la piața de energie. În acest sens am elaborat și supus consultării publice Proiectul de Ordin al ANRE pentru aprobarea Regulamentului de furnizare a energiei electrice la clienții finali (Proiect de Regulament), care stabilește cadrul de reglementare pentru desfășurarea activității de furnizare a energiei electrice la locurile de consum ale clienților finali. Prevederile regulamentului se aplică atât clienților finali, cât și furnizorilor de energie electrică, operatorilor de distribuție a energiei electrice și operatorului de transport și de sistem”, spune Dumitru Chiriță, președintele ANRE.

Proiectul de Regulament propune actualizarea și completarea unor prevederi deja existente în reglementări, dar și introducerea unor prevederi noi, dintre acestea sunt menționate următoarele:

  • introducerea noțiunii de client activ cu detalierea drepturilor, obligațiilor, modului de certificare și de vânzare a energiei electrice produse, regulilor de comercializare a energiei electrice pentru acești clienți etc.;
  • în cazul clienților casnici, precum și în cazul clienților preluați de către furnizorul de ultimă instanță, perioada de facturare să fie lunară;
  • în cazul în care furnizorul emite factura pentru o perioadă de facturare mai mare decât cea prevăzută în contract sau stabilită conform reglementărilor în vigoare, acesta, la cererea clientului, este obligat să eșaloneze la plată sumele datorate de clientul final, pe o perioadă cel puțin egală cu perioada de facturare pentru care a fost emisă factura;
  • formula de calcul al prețului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor;
  • pentru clienții vulnerabili, eșalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părți;
  • actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conținute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final;
  • introducerea și actualizarea conținutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informațiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;
  • detalierea și actualizarea modalităților de soluționare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluționarea plângerii, iar furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată și să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanță pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare.
viewscnt
Afla mai multe despre
anre
facturi