Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a demarat o serie de acțiuni de control, la nivelul întregii țări, la furnizorii de energie electrică, în contextul creșterii numărului de reclamații înregistrate de la consumatori în ceea ce privește modul de calculare a facturilor la energie electrică, din ultima perioadă.
Controalele comisarilor ANPC se derulează la furnizorii de energie electrică și verifică modul în care sunt respectate prevederile legale în vigoare, în ceea ce privește calcularea facturilor emise de aceștia către consumatorul-persoană fizică, în ultima perioadă, potrivit ANPC.
Protecția Consumatorilor menționează că, pentru a putea stabili dacă reclamațiile sunt fondate sau nu, comisarii ANPC analizează cu mare atenție toate documentele necesare, în fiecare caz în parte.
De aceea, ANPC reamintește consumatorilor că procedura pe care îi roagă să o urmeze, atunci când au o nemulțumire legată de modul în care a fost realizată factura de consum, presupune să ia, mai întâi, legătura cu operatorul economic care furnizează acest serviciu, iar dacă acest dialog sau informațiile primite nu sunt satisfăcătoare, pentru consumator, acesta să completeze formularul de sesizare de pe site-ul instituției.
În cazul în care consumatorii au aviz de deconectare și se consideră nedreptățiți, ei trebuie să completeze formularul de sesizare de pe site-ul www.anpc.ro, cu caracter urgent.