Kindred Group, una dintre cele mai cunoscute companii din domeniul jocurilor de noroc online la nivel internațional, cu prezență intensă inclusiv pe piața din România, a anunțat recent rezultatele financiare și evoluția generală din ultimul trimestru al anului 2020, precum și datele pentru întreg anul precedent. Se remarcă o creștere masivă pe toate planurile, cu un număr record de clienți activi și avans consistent al veniturilor și profitului.
Astfel, Kindred Group a ajuns la finalul anului 2020 la 1,781,617 clienți activi, față de 1,603,903 cu un an în urmă. Și mai impresionantă este creșterea veniturilor brute - 364.7 milioane lire sterline în trimestrul 4, 2020, avans de 54% comparativ cu T4, 2019, când valoarea era de 236.2 milioane GBP. Pentru întreg anul 2020, încasările au atins 1,130.2 milioane GBP, creștere anuală de 24%.
Mediu provocator pentru business, dar o evoluție neașteptat de bună
Totul s-a întâmplat în timpul unui an extrem dificil pentru business, în condițiile pandemiei de Covid-19. Totuși, compania s-a adaptat rapid și a profitat de creșterea consumului de divertisment online în rândul populației, acționând continuu prin politici de marketing care să crească interesul pentru jocuri de noroc la distanță. Pe parcursul anului 2020, multe evenimente sportive au fost anulate sau amânate, deci au existat perioade lungi fără sport, însă sectorul de pariuri online și-a revenit în cea de-a doua jumătate a anului, iar sectoarele cazino online, poker și bingo au fost în ascensiune pe tot parcursul anului.
O contribuție majoră la cifra de afaceri și la profit au adus-o și pariurile pe alegerile prezidențiale din Statele Unite ale Americii - un volum extraordinar de 12 milioane GBP. Este cunoscut faptul că nu doar evenimentele sportive sunt cele care atrag interes la pariuri. În prima parte din 2021, un eveniment de acest gen va fi Gala Premiilor Oscar, privită cu mare interes și de amatorii de pariuri.
Un start excelent în 2021, un an și mai promițător decât 2020
Henrik Tjärnström, CEO al Kindred Group, a punctat startul foarte bun al companiei în 2021, dincolo de evoluția peste așteptări din 2020: "Cu un model de afaceri scalabil, suntem gata pentru ceea ce se așterne de acum încolo. Acest an a început bine, cu o creștere medie a veniturilor zilnice în primele 38 de zile din 2021 de 41% față de aceeași perioadă din 2019. Aș vrea să mulțumesc oamenilor din echipa Kindred pentru munca lor susținută într-un an dificil și știu că toți împreună facem totul posibil pentru a oferi clienților noștri o experiență sigură și intensă în 2021, în condițiile în care se vor desfășura Campionatul European de Fotbal și Jocurile Olimpice de vară de la Tokyo".
Kindred Group este listată la bursă la Nasdaq Stockholm încă din anul 2004. În 2020 și la început de 2021, evoluția acțiunilor cu simbol KIND-SDB a fost mai mult decât impresionantă, dovadă că investitorii au apreciat creșterea companiei. Prețul acțiunilor la data de 11 februarie 2021 era de 131,65 SEK (coroane suedeze), față de 53,96 SEK în data de 12 februarie 2020.
Unibet și Vlad Cazino au contribuit în 2020 la avansul global al Kindred Group
Cele două branduri deținute de Kindred Group în România, Unibet și Vlad Cazino, au marcat o creștere puternică pe parcursul anului 2020 pe plan național. Numărul de clienți activi a crescut cu 63% în trimestrul al 4-lea al anului 2020, în comparație cu nivelul din aceeași perioadă a anului anterior. În același timp, veniturile trimestriale aproape s-au dublat, comparativ cu ultimul trimestru al anului 2019. Creșterea masivă a fost determinată de creșterea investițiilor în marketing și prin furnizarea a tot mai mult conținut de interes pentru pasionații de pariuri sportive și alte jocuri de noroc online.
Două branduri cu strategii diferite de marketing, dar valori comune grupului Kindred
În România, brandul Unibet este cunoscut mai ales pentru segmentul de pariuri sportive, pe care a fost un promotor încă de la startul industriei - momentul în care piața a devenit reglementată și au fost acordate licențe de către Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc, special pentru jocuri de noroc la distanță. Prin Unibet TV, serviciul de live streaming al companiei, Unibet oferă clienților acces la numeroase evenimente ce pot fi urmărite live pe platforma de joc - fotbal, tenis, handbal și nu numai. Însă Unibet atrage tot mai mult interes și pe zonele de cazino online, poker și bingo.
Vlad Cazino, un succes local cu know-how internațional
În paralel, cel de-al doilea brand lansat în România, Vlad Cazino, este 100% dedicat jocurilor de cazino online (sloturi, blackjack, ruletă, inclusiv live casino) și sectorului de bingo. Vlad Cazino este un proiect local, o premieră pe piață, un cazino online românesc, cu marcă autohtonă și know-how internațional din partea unui grup de prestigiu global.
Cu o abordare inedită, Vlad Cazino reușește să marcheze noi și noi premiere de marketing în domeniu, toate cu mare succes la public. Spre exemplu, după ce s-a asociat cu festivalul de muzică Untold, ducând angajamentul pentru divertisment chiar și în mediul offline, Vlad Cazino a reușit în 2019 o colaborare cu unul dintre cei mai apreciați actori de stand-up comedy din România, Cătălin Bordea.
În centrul campaniilor de promovare Vlad Cazino este mereu personajul Vlad, un vampir charismatic, imaginea de brand a cazinoului, cu inspirație din poveștile cu vampiri din Transilvania. Astfel, una dintre cele mai cunoscute laturi ale brandului de țară al României a fost preluată și reinterpretată într-un mod amuzant, perfect pentru un proiect de divertisment 100% românesc.