Compania chineză Xiaomi își propune să livreze 130.000 de vehicule electrice în acest an, îmbunătățindu-și previziunile pentru a treia oară, deoarece a înregistrat o creștere de 30,5% a veniturilor în trimestrul al treilea, transmite Reuters.
CEO-ul Lei Jun a declarat pe contul său de socializare că producătorul de electronice își ridică obiectivul, față de un obiectiv anterior de a livra 120.000 de unități ale primului ău vehicul electric, sedanul SU7, pe măsură ce cererea crește, scrie News.ro.
Acesta este, de asemenea, mult mai mult decât obiectivul inițial de 76.000 pe care l-a stabilit când a lansat SU7, la începutul acestui an.
Xiaomi a lansat mașina, care ține de stilul Porsche, în martie, intrând pe o piață chineză aglomerată de vehicule electrice cu un preț care atrage atenția - sub 30.000 USD pentru modelul de bază, cu 4.000 USD mai ieftin decât cel al Modelului 3 al Tesla din China.
Vânzările de vehicule electrice și hibride plug-in din China au crescut pentru a reprezenta peste jumătate din vânzările totale ale celui mai mare producător de automobile din lume.
În octombrie, acestea au crescut cu 56,7% față de anul precedent, marcând a patra lună consecutivă când vânzările de mașini alimentate cu baterii, inclusiv mașinile plug-in-uri,le-au depășit pe cele de mașini pe benzină în țară.
Pentru a ține pasul cu cererea, Xiaomi și-a dublat schimburile de producție din iunie și a lansat modelul premium SU7 Ultra, la un preț de peste 110.000 USD.
Președintele Xiaomi, Lu Weibing, a declarat, într-un apel post-venituri, că fabrica sa are acum capacitatea de a produce 20.000 de mașini în fiecare lună și că încă vede posibilitatea ca aceasta să crească.
CITEȘTE ȘI TAROM vinde din nou bilete la preț redus pentru zborurile într-un singur sens, pe rutele interne”Investiția noastră este încă foarte substanțială și continuăm să ne îmbunătățim hardware-ul și software-ul. Și, practic, nu contează care este nivelul final de livrare, investim în continuare foarte mult. Lucrăm la cercetare și dezvoltare pentru noi modele”, a spus el.
Unul dintre domeniile la care lucrează Xiaomi este dezvoltarea tehnologiei de conducere autonomă, a adăugat el.
AFACEREA AUTO ÎNCĂ OPEREAZĂ ÎN PIERDERE
Veniturile au fost de 92,5 miliarde de yuani (12,77 miliarde de dolari) pentru trimestrul încheiat pe 30 septembrie, depășind estimarea consensului LSEG a 15 analiști, de 91,1 miliarde de yuani.
Huatai Securities a estimat că Xiaomi va livra 400.000 de vehicule electrice în 2025, când mașinile electrice vor crește pentru a reprezenta aproximativ o cincime din venituri, comparativ cu 8% pentru acest an.
CITEȘTE ȘI Dacia Spring rămâne pe val în Germania, chiar dacă are o scădere mare. A depășit vânzările electrice ale Jeep, Toyota și CitroenAfacerea auto a Xiaomi încă funcționează în pierdere. Unitatea a raportat o pierdere ajustată de 1,5 miliarde de yuani pentru trimestrul respectiv, cu o marjă de profit brut de 17,1%.
Pe parcursul trimestrului, Xiaomi și-a menținut poziția de al treilea mare producător de smartphone-uri din lume, cu livrări de 42,8 milioane de unități, în creștere cu 3% și captând 14% din piață, potrivit companiei de cercetare Canalys.
Lu a spus că compania plănuiește să crească numărul de magazine de vânzare cu amănuntul offline din China continentală, de la 13.000 la 15.000, până la sfârșitul anului și 20.000 până anul viitor și investește masiv în tehnologie pentru a-și crește cota de piață.
Xiaomi a raportat un profit net ajustat în creștere cu 4,4%, până la 6,25 miliarde de yuani, față de o estimare consensuală de 5,92 miliarde de yuani.