Compania aeriană ungară Wizz Air a raportat o pierdere de 213,6 milioane de euro pentru perioada noiembrie-decembrie și a avertizat că estimează o pierdere și mai abruptă în trimestrul actual.
Compania spune că apariția variantei Omicron a coronavirusului a afectat vânzările în ultima parte a celui de-al treilea trimestru fiscal (octombrie-decembrie) și se așteaptă ca incertitudinile legate de călătorii să aibă un impact negativ în ianuarie, februarie și, parțial, în martie.
Urmărește-ne și pe Google News
CITEȘTE ȘI Tranzacție: Knauf Insulation cumpără fabrica de vată minerală de sticlă Gecsat
Pierderea din ultimele trei luni ale anului trecut a fost mai mare decât cea din octombrie-decembrie 2020, de 142 milioane de euro, în condițiile în care compania a investit în creșterea forței de muncă și a flotei.
Evenimente
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Numărul de pasageri a crescut la 7,8 milioane în perioada octombrie-decembrie, depășind numărul de călători anterior pandemiei. Aeronavele au avut un grad de ocupare de 77%. Compania spune însă că a fost necesar să reducă prețul biletelor pentru a convinge oamenii să călătorească.
Companiile aeriene s-au lovit de incertitudini majore în ultimul an, în contextul în care guvernele au reimpus unele restricții, ceea ce s-a reflectat și într-o creștere a costurilor.
CEO-ul companiei, Jozsef Varadi, a declarat pentru Reuters că Wizz Air a redus costurile și a achiziționat noi sloturi de aterizare, ceea ce înseamnă că se află într-o poziție mai favorabilă pentru a concura cu companii precum Ryanair și easyJet după redresarea completă.
"În pofida provocărilor pe termen scurt, suntem destul de optimiști că vom asista la o continuare a redresării pe parcursul primăverii și o utilizare aproape completă începând din vară", a declarat Varadi.