Autoritatea pentru Concurență Economică (GVH) din Ungaria a lansat o investigație împotriva companiei aeriene maghiare Wizz Air, deoarece se crede că induce în eroare consumatorii cu privire la serviciile sale premium în timpul achiziției online a biletelor, anunță 24.hu.
VEZI AICI ȘI VIDEO&FOTO Wizz Air reprogramează curse. Un român și-a rupt pașaportul chiar sub ochii angajaților
Potrivit informațiilor, este probabil ca Wizz Air să ascundă sau să dezvăluie cu întârziere informații legate de prețul biletelor, arată G4Media.
Declanșarea procedurii de supraveghere a concurenței nu înseamnă că societatea a săvârșit încălcarea. Procedura are ca scop clarificarea faptelor și, prin aceasta, dovedirea presupusei încălcări, anunță GVH.
În toamna anului trecut, GVH a avertizat companiile aeriene disponibile în Ungaria să-și schimbe metodele de denaturare a deciziilor consumatorilor în timpul vânzărilor de bilete și practicilor publicitare.
În octombrie, autoritatea a indicat că în cazul în care nu vor fi detectate progrese pe piață, aceasta poate examina aplicarea regulilor de concurență loială în cadrul procedurilor de supraveghere a concurenței.
S-a raportat că practici similare devin din ce în ce mai răspândite: Comisia Europeană a publicat rezultatele unei investigații rapide care acoperă 25 de țări, la începutul săptămânii trecute. Pe baza rezultatelor, un număr semnificativ de companii folosesc metode neloiale pentru a distorsiona deciziile consumatorilor față de opțiuni care le servesc propriilor interese.