Compania ungară low-cost Wizz Air, liderul pieței transportului aerian de pasageri din România, a transportat peste 4 milioane de pasageri la nivel național în primele trei trimestre ale acestui an, o creștere de peste 19% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit informațiilor transmise de companie la solicitarea News.ro.
Wizz Air estimează că va ajunge la o cotă de piață în România de 30,2% pentru întregul an 2016, în creștere cu 1,1% față de 2015.
Compania are în prezent zboruri pe 129 de rute, spre 19 țări, inclusiv pe o rută internă, între București și Cluj, și operează pe 10 aeroporturi din România. În acest an, compania a deschis două noi baze, în Iași și Sibiu.
”Cele mai importante repere ale anului 2016, în România, au fost deschiderea a două noi baze în Iași și Sibiu, și adăugarea a două noi aeroporturi, Suceava și Satu Mare, rețelei Wizz. Wizz își va extinde rețeaua până la finalul anului 2016 cu 20 de aeronave, inclusiv patru noi aeronave ultra-ușoare Airbus A321 cu 230 de locuri”, se arată în răspunsul trimis de companie.
CITEȘTE ȘI Comisia Europeană a aprobat fazarea a șapte proiecte de infrastructură pentru utilizarea de fonduri europeneWizz Air a transportat 2,422 milioane de pasageri în primele șase luni ale acestui an, în creștere cu peste 10% față de perioada echivalentă din 2015.
Pe piața din România, principalii concurenți ai Wizz Air sunt Blue Air, Tarom, Ryanair și Lufthansa.
Compania de stat Tarom a transportat 1,898 milioane pasageri în primele nouă luni ale acestui an, cu 3,8% mai mult decât în aceeași perioadă a anului trecut, când a transportat 1,829 milioane pasageri.