Asociația Producătorilor de Vehicule din Germania a publicat o analiză detaliată care include prognozele pentru anul 2026, care iau în considerare o potențială creștere a pieței generale de autovehicule cu doar câteva procente.
Chiar dacă nu este o veste extraordinară, ea vine însoțită de cifrele pe care le așteaptă companiile auto pe sgmentul de automobile electrice, cifre care aduc o posibilă revenire a vânzărilor de mașini cu emisii zero.
Vânzările de autoturisme electrificate cu încărcare la priză (BEV plus PHEV) vor atinge, pe piața din Germania, aproape un milion de unități în 2026, reprezentând o creștere de 17% față de anul curent.
Cifrele au fost calculate pe baza programului de stimulare a achiziției de mașini electrice, anunțat de guvernul federal. Asociația atrage atenția că programul are nevoie de mai multă claritate pentru a putea fi înțelese criteriile și procesul de acordare a subvențiilor.
Defalcat, pe subsegmente, mașinile pur electrice vor crește cu 30%, la aproximativ 700.000 de unități, iar mașinile PHEV vor scădea cu circa 5 procente, la aproape 300.000 de unități, după un an 2025 în care au crescut foarte rapid.
Producția de vehicule electrice va crește de asemenea, comparativ cu media pieței, ea urmând să depășească 10-11 procente. Surprinzător, prognozele iau în calcul și o scădere destul de mare, de -10%, a vehiculelor de tip plug-in hybrid. Diferențele între producție și vânzările pe piața internă sunt date de avansul mai lent al altor piețe, pe care sunt exportate o parte dintre mașinile fabricate în Germania.
În total, este estimată o producție de 1,76 milioane de autovehicule cu propulsie electrică și încărcare la priză (BEV și PHEV), un volum care va consfinți poziția de a doua cea mai mare țară producătoare de vehicule electrice, după China.
Piața totală de autovehicule din Germania este estimată că va atinge aproape 3 milioane de unități, în creștere cu 2-3 procente față de anul 2025, când sunt estimate 2,8 milioane de vehicule. Chiar și așa, piața rămâne în continuare mult sub nivelul din 2019, înainte de pandemia de covid-19, cu aproximativ 20%.
Reprezentanții industriei auto sunt de părere că lansarea de vehicule electrice mai accesibile va fi cea care va relansa vânzările pe acest segment, însă nu omite să reamintească faptul că anularea subvențiilor la finalul anului 2023 a adus „doi ani pierduți”.
Specialiștii spun că noile subvenții ar putea reprezenta un moment de cotitură pentru industria auto din Germania.
Prognozele privind piețele internaționale arată o creștere a vânzărilor în Europa (UE plus EFTA și UK), până la 13,4 milioane de vehicule (+2%) și de un procent în China (la 24,5 milioane vehicule).
„În timp ce Europa va rămâne blocată la niveluri istoric scăzute în comparație cu cele de dinainte de criză, China va atinge un nou record, în ciuda unui mediu de piață dificil”, a subliniat președinta VDA, Hildegard Muller.
În SUA se estimează o scădere semnificativă (-4%; 16 milioane de vehicule ușoare). „Protecționismul sporit și creșterile de costuri asociate nu vor fi lipsite de consecințe în 2026. Companiile vor resimți în mod clar efectele”, a mai declarat Muller.
Exporturile de automobile ale producătorilor germani vor scădea ușor cu 1%, până la 3,2 milioane de vehicule în 2026. Deși producția de autoturisme a Germaniei se așteaptă să scadă cu 1%, la 4,11 milioane unități, este interesant că estimările subliniază o posibilă creștere a producției mărcilor germane în străinătate, cu 1%, până la 9,2 milioane de unități.
















