Volkswagen a prezentat planurile pe care le are în domeniul bateriilor auto și vehiculelor electrificate. Constructorul german de automobile își propune să introducă bateriile de tip solid state și să dezvolte șase uzine de baterii în Europa.
Thomas Schmall, membru al board-ului VW Group pentru Tehnologie și CEO al VW Componente, a anunțat dezvoltarea a șase uzine destinate construcției de celule de baterii, în următorii 10 ani, în Europa, „împreună cu partenerii noștri”. Capacitatea totală a acestor uzine se va ridica la 240 GWh pe an, la momentul finalizării proiectului.
Primele două uzine ce vor fi finalizate sunt cele din Suedia (Skelleftea) și Germania (Salzgitter). Uzina din Suedia este deținută de Northvolt, în care VW a investit deja, și care intenționează să-și extindă capacitatea actuală la 40 GWh. De asemenea, uzina din Salzgitter, va avea o capacitate de 40 GWh, iar producția va demara în 2025.
CITEȘTE ȘI Soluția Vodafone Smart Protect contribuie la securitatea afacerilor în lumea digitală, asigurând protecția dispozitivelor fixe și mobile împotriva amenințărilor ciberneticeVolkswagen și-a prezentat toate planurile referitoare la electrificarea automobilelor în cadrul preznetării Power Day, având mai multe puncte importante pe agendă. Printre acestea se numără cele referitoare la tehnologiile pe care bateriile le vor utiliza, astfel încât costul acestora să scadă până la 50%. VW a explicat că intenționează să introducă pe automobilele sale bateriile solid state, care vor aduce o densitate mai mare a energiei stocate, costuri mai mici de achiziție și o eficiență mai mare a acestora. În 2023, VW a anunțat lansare celulelor unificate, care vor fi folosite pe 80% din vehiculele electrice ale grupului. Thomas Schmall spune că preurile vor coborî la sub 100 euro pe kilomwat oră, ceea ce va face tehnologia electrică accesibilă tuturor.
De asemenea, VW a anunțat că va avea 18.000 de puncte de încărcare rapidă în Europa, cu ajutorul partenerilor săi.