Volkswagen scoate în trafic primele automobile ID.3 de serie, într-o procedură fără precedent: 150 de angajați ai companiei vor primi mașinile pentru utilizare în viața de zi cu zi, astfel încât să poată fi colectate date relevante până la primele livrări către clienți.
Volkswagen a intensificat acțiunile prin care să încheie definitiv procesul de dezvoltare, setare și producție ale noului model electric ID.3, un vehicul care face pionierat pentru companie, dar care întâmpină o serie de dificultăți înainte de startul livrărilor. Pentru a se asigura că totul este în regulă și că software-ul mașinii funcționează sincronizat cu hardware-ul, 150 de angajați vor conduce mașina, în viața curentă, timp de câteva săptămâni. Datele colectate anonimizat vor include comportamentul de conducere și funcționarea mașinilor în condiții reale de trafic. Vor fi pacurși sute de mii de kilometri, spune VW, care vor genera un flux continuu de date.
Volkswagen a trecut printr-o perioadă dificilă în procesul de lansare a modelului ID.3, fiind nevoită să fabrice mașina fără a avea softul instalat, apoi să amâne livrarea, Herbert Diess, fost CEO al mărcii, pierzându-și funcția din acest motiv. În cele din urmă, compania a anunțat că livrările încep în septembrie, însă cei care optează pentru primele mașini le vor primi fără unele softuri. Cei care vor să le primească cu toate softurile, vor avea de așteptat până la sfârșitul anului. Pe 17 iunie, marca a deschis comenzile pentru cei care au rezervat anterior mașina, fiind înregistrate până acum 30.000 de unități rezervate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volkswagen spune despre ID.3 că va fi prima mașină electrică ce va avea un cost de utilizare (achiziție plus cheltuieli curente) comparabil cu o mașină cu combustie.
Angajații VW care vor testa cele 150 de exemplare ID.3 lucrează în schimburi la uzinele din Zwickau, Chemnitz și Dresden. Ei au fost aleși prin tragere la sorți, dintre voluntarii care au dorit să participe la teste. Reprezentanții VW au explicat că mașinile vor pleca în teste fără software-ul final, așa cum a fost proiectat, și va primi actualizări pe parcursul săptămânilor.
VW a publicat și declarații ale unora dintre angajații desemnați să conducă mașinile de test, toți fiind, evident, fericiți să participe la acest eveniment.
Volkswagen Group și-a programat investiții de 33 miliarde de euro în dezvoltarea de vehicule electrice, din care 11 miliarde vor merge la marca Volkswagen, care și-a propus să producă 1,5 milioane de vehicule electrice în următorii 5 ani.
Al doilea model după ID.3, un SUV cu numele ID.4, va intra în producție tot la Zwickau.