Guvernanții au intrat în subteran pentru a vorbi de un moment istoric la metroul Drumul Taberei, dar au recunoscut - nici ei nu pot respecta termenul

Guvernanții au intrat în subteran pentru a vorbi de un moment istoric la metroul Drumul Taberei, dar au recunoscut - nici ei nu pot respecta termenul

Premier Orban lângă o șină pe M5

Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iun 2020

Guvernanții au intrat astăzi în subteran pentru a puncta faptul că începerea testelor pe magistrala 5 de metrou spre cartierul Drumul Taberei, unul dintre cele mai aglomerate din Capitală, reprezintă un moment istoric, recunoscând însă în același timp că nici actualul guvern nu poate respecta termenul promis, de 30 iunie, pentru punerea în funcțiune, ca și faptul că nici nu mai pot avansa la acest moment un termen clar.

Ei invocă acum o serie de probleme la o centrală de ventilație și la o stație de pompare a apei. Nici premierul Ludovic Orban nu a avansat un termen când va fi putea fi dat metroul în folosință, spunând doar că atunci când "va fi din punct de vedere tehnic posibil de pus în circulație, va fi pus în circulație" și că problemele tehnice ar putea fi rezolvate în 1-2 luni.

Urmărește-ne și pe Google News

„La începutul mandatului meu am cunoscut o categorie de angajați ai Ministerului Transporturilor, inclusiv din Metrorex, pe care am denumit-o generic «promitaci». Promit orice, rezolvă orice, își asumă orice. Când văd că se apropie termenele și văd că ce au promis nu se concretizează aceștia se transformă în «explitaci». Explică de ce nu s-a putut. Cred că este momentul ca aceste categorii să nu mai ocupe funcții de decizie în Ministerul Transporturilor”, a încercat să se acopere actualul ministru al Transporturilor.

În decursul lucrărilor la această linie, prin guvern s-au perindat 17 miniștri ai Transporturilor și 8 directori generali ai Metrorex.

Licitațiile la tronsonul respectiv au început în 2008, iar lucrările, în 2012, cu promisiunea că vor fi încheiate în maximum 3 ani.

Uber își vinde software-ul CITEȘTE ȘI Uber își vinde software-ul

Toate termenele au fost însă încălcate indiferent de ce guvern s-a succedat la putere, devenind un studiu de caz ce poate fi prezentat ca exemplu de interese proprii politice și/sau financiare, de mari lacune legislative și de o la fel de mare lipsă de interes față de nevoile populației.

Practic, cum a relatat Profit.ro, elevii din cartierul Drumul Taberei care la începutul lucrărilor - anunțate pe panouri, cu scuze pentru "deranjul șantierului", că vor fi finalizate "în maximum 3 ani" - erau în clasele primare se pregătesc acum de facultate și linia de metrou tot nu există.

Ultimul termen, de 30 iunie, a fost avansat de noul Guvern PNL. La jumătatea lunii aprilie, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, Lucian Bode, cchiar au verificat stadiul lucrărilor la Magistrala M5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, și au anunțat cu mândrie că termenul de 30 iunie va fi respectat.

”Deja puțină lume mai crede că avem capacitatea de a finaliza această investiție, ori eu cred că trebuie să arătăm bucureștnilor că pot fi finalizate astfel de investiții”, a spus atunci Orban, care a adăugat că Guvernul va asigura resursele necesare în acest scop.

Îniante de izbucnirea epidemiei de coronavirus, în februarie, ministrul Transporturilor, Lucian Bode, arăta că termenul de 30 iunie 2020, asumat de toate părțile implicate, pentru finalizarea Magistralei 5 de metrou Eroilor - Râul Doamnei rămâne ferm. Bode a arătat că stadiul lucrărilor este verificat săptămânal de reprezentanții ministerului, iar lucrările sunt în grafic. 

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
drumul taberei
teste