Volkswagen Group a reușit în luna septembrie să-și revigoreze parțial vânzările la nivel global, însă totul pe fondul scăderilor de anul trecut, care oferă o bază de calcul redusă. De la începutul anului, VW este în continuare pe minus, în comparație cu 2018.
Volkswagen Group a vândut 904.200 autovehicule în luna septembrie, pe toate piețele lumii, ceea ce reprezintă o creștere mare, de 9,2%, în comparație cu anul trecut. Numai că vânzările de anul trecut au fost slabe, în special în Europa, unde a intrat în vigoare WLTP. Evoluția grupului german este însă, pe ansamblu, una bună, dat fiind faptul că mulți dintre competitorii din industria auto au avut scăderi în luna a noua, ceea ce este echivalent cu o creștere a cotei de piață pentru cel mai mare producător de automobile din lume.
Și pentru că piața din Europa a fost cea mai slabă anul trecut, acum creșterea cea mai mare a fost evident în Europa, cu 31%, adică 336.300 de vehicule, în care creșterea din Germania a fost remarcabilă, 58,1% (92.800 de vehicule). Pe piețele din vestul Europei, mărcile grupului VW a u vândut 272.600 vehicule.
În Europa de Est, livrările s-au ridicat la 63.700, cu 11,5% mai multe, în timp ce Rusia a contabilizat 20.400 vehicule, în scădere cu 3,7%.
În America de Nord, situația a fost favorabilă grupului german, chiar dacă a înregistrat scăderi mari. Potrivit datelor anunțate, piața a scăzut peste cifrele VW, astfel că s-a înregistrat și aici o creștere a cotei de piață. Scăderea a fost de 9,9%, la 73.700 vehicule, din care 48.900 vehicule au fost vândute în SUA, cu 11,5% mai puține. Și în Canada sau Mexic vânzările mărcilor VW au scăzut.
În America de Sud lucrurile au stat exact pe dos pentru VW. Volumul vândt a fost de 53.500 de vehicule, în creștere cu 9,1%, în ciuda faptului că în Argentina au scăzut. Motorul creșterii a fost Brazilia, cu 41.000 de vehicule, cu 14,8% mai multe.
În Asia, vânzările VW Group au scăzut ușor, cu 0,8%, la 412.400 vehicule livrate, cu o performanță remarcabilă în China, pe o piață aflată într-o scădere prelungită. Aici, pe cea mai mare piață a companiei, mărcile VW Group au reușit să vândă cu 0,2% mai multe vehicule, respectiv 384.100 unități.
CITEȘTE ȘI Fiat Chrysler, o nouă amendă uriașă pentru depășiri ale limitelor de CO2Situația vânzărilor pe mărci arată creșteri pe toată linia, în septembrie, cu excepția VW Vehicule Comerciale și MAN. Vârfurile de creștere au fost la SEAT, care a înregistrat o nouă ascensiune, cu 36,9%, și la Porsche, cu 20,4%. Pe intervalul celor trei trimestre, situația este diferită. Rezultatul negativ al grupului, -1,5%, este susținut de scăderile VW, Audi și Skoda, cu 4,5 milioane, 1,35 milioane și 0,91 milioane de vehicule, în contrast cu creșterile SEAT și Porsche. De asemenea, VW Comerciale este pe minus după nouă luni, în timp ce MAN și Scania înregistrează vânzări în creștere, în comparație cu anul trecut.
Rezultatul total, după trei trimestre, al grupului VW, este de 8 milioane de vehicule, cu circa 130.000 de vehicule mai puțin față de anult trecut. Chiar dacă în scădere, VW are șanse să-și păstreze titlul de cel mai mare constructor de automobile din lume, în fața rivalilor de la Toyota.