Volkswagen Group se așteaptă să primească penalități din partea Comisiei Europene, din cauza depășirii țintei de emisii de CO2 în acest an, potrivit directorului de vânzări al companiei.
Chiar dacă a creat o asociere cu SAIC și MG, două companii chineze care vând în Europa automobile electrice, Volkwagen nu are certitudinea că va scăpa de amenzile generate de depășirea emisiilor de CO2, în 2020. Christian Dahlheim a declarat jurnaliștilor că „este o cursă strânsă” și că nu poate face angajamente ferme în acest moment, pentru trimestrul patru.
VW s-a bazat foarte tare pe noul model ID.3, care ar fi trebuit să contrabalanseze emisiile din acest an ale flotei companiei, însă problemele legate de sistemul de operare al mașinii și de softurile auxiliare au întârziat lansarea până în luna septembrie și încă nu este clar dacă toate mașinile comandate, care acum se ridică la peste 40.000 de unități, vor fi livrate în acest an, pentru a putea fi contabilizate la calculul emisiilor de CO2.
Directorul financiar al VW, Frank Witter, a declarat și el că au fost făcute provizioane care vor acoperi penalitățile, în cazul în care nu se va respecta ținta stabilită de UE, potrivit Automotive News. „Am rezervat două sute de milioane de euro, în provizioane, pentru a fi asigurați”, a explicat Witter. El a mai precizat că este o chestiune de moment, pentru că deja anul viitor VW va respecta „confortabil” ținta de emisii pe piața europeană.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Piața auto din România a intrat pe un important trend de creștereVW a demarat o adevărată invazie a pieței de vehicule electrice, cu noul ID.3, chiar dacă acesta a sosit cu întârziere. După numai o lună, modelul a devenit al doilea cel mai vândut automobil electric din Europa, cu peste 7.000 de unități înmatriculate. În următorii 10 ani, grupul VW și-a planificat 75 de automobile complet electrice, dezvoltate și lansate de mărcile grupului.
Rezultatele financiare ale companiei pe ultimul trimestru nu vor fi afectate de o eventuală amendă, dati fiind faptul că sumele au fost puse deoparte, în comntabilitate, cu mult timp în urmă.
Herbert Diess, CEO_ul VW Group, a declarat și el într-un interviu că depășirea ar putea să fie una redusă, însă se fac eforturi pentru a fi eliminată și această mică depășire. El se bazează pe creșteri ale livrărilor de vehicule electrice până în ultima lună a anului.
Mai multe companii se așteaptă să depășească limitele de emisii în acest an, un interval intermediar, în care sunt calculate 95% din vânzările fiecărui constructor sau asociere de constructori. Jaguar Land Rover și-a estimat la circa 90 de milioane de euro amenda, iar Fiat a plătit circa 1 miliard celor de la Tesla, pentru a realiza o asociere care îi scapă de amenzi mult mai mari.