Trenul între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va transporta călători din 12 decembrie

Trenul între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va transporta călători din 12 decembrie
scris 3 nov 2020

Conexiunea feroviară între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni va fi finalizată în decembrie, a declarat marți ministrul Transporturilor, Lucian Bode, la prezentarea bilanțului după un an de guvernare, adăugând că trenul va circula cu călători pe acest tronson din 12 decembrie.

”Am revitalizat proiectele feroviare din zona metropolitană a Bucureștiului. Primul pachet de proiecte va fi finalizat în luna decembrie acest an și mă refer la conexiunea feroviară între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni prin modernizarea liniei de cale ferată între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, cu cele două contracte, realizarea racordului de cale ferată la Terminalul 1, cei 3 km de racord nou, și dublarea liniei între Mogoșoaia și Balotești pe cei 7,8 km”, a spus ministrul Bode, potrivit News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

De altfel, noul Mers al Trenurilor va intra în vigoare la data de 12 decembrie.

EXCLUSIV Piața auto din România a intrat pe un important trend de creștere CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Piața auto din România a intrat pe un important trend de creștere

”Mi se pare extrem de mult 50 de minute între două curse (între Gara de Nord și Otopeni, n.r.), CFR SA așteaptă oferte, așteaptă solicitări pentru trasee din partea operatorilor. Înțeleg că sunt deja solicitări și de la stat (CFR Călători) și de la privat, cu cât mai mulți, cu atât mai bine. Noi avem posibilitatea pe cei 7,8 km în două stații să creăm un timp de așteptare pentru ca trenul care pleacă din Gara de Nord spre Otopeni să poată să treacă spre Otopeni și cel care vine spre Gara de Nord să aștepte în stație și să poată să ajungă la Gara de Nord și invers. Aceste elemente le-am discutat cu CFR SA. Aștept undeva 2-4 decembrie recepția la terminarea lucrărilor și în proximitatea datei de 12 decembrie vom știi exact câți operatori își doresc să realizeze aceste curse și vom la știi la ce interval de timp. Sunt îndeplinite condițiile tehnice pentru ca cei 19,5 km să fie parcurși undeva în 15-17 minute”, a explicat ministrul Lucian Bode.

AERIAN

Pe sectorul aerian, ministrul spune că a deblocat “Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul Internațional Henri Coandă București” și a accelerat implementarea proiectului de Reabilitare și refuncționalizare interioare Corpurile A, B, Rotondă Aeroportul Internațional București Băneasa.

Pentru implementarea Programului strategic AIHCB s-a alocat de la bugetul de stat pentru anul 2020 suma de 358,2 milioane lei pentru susținerea efortului financiar în vederea exproprierii terenurilor necesare realizării obiectivului de interes național.

”Am susținut sectorul aerian prin adoptarea unor măsuri financiare de tip suport pentru companii și pentru aeroporturi”, spune oficialul.

Au fost aprobate totodată scheme de ajutoare de stat sub forma garanțiilor de stat pentru Tarom și Blue Air pentru compensarea pierderilor cauzate de pandemia COVID-19.

A fost acordat și un ajutor de stat, sub forma subvenției de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Aeroportului Internațional Traian Vuia Timișoara, pentru acoperirea pierderilor generate de COVID 19, Comisia Europeană a autorizat acordarea acestui ajutor, în valoare de 4,77 milioane lei (987.744 euro).

S-au acordat ajutoare de stat aeroporturilor regionale cu un trafic situat între 200.000 - 3.000.000 pasageri/an, aflate în subordinea consiliilor județene, pentru pierderile înregistrate ca urmare a pandemiei COVID-19- Cluj, Sibiu, Bacău, Iași și Craiova.

În ceea ce privește portofoliul de proiecte pe cele patru aeroporturi, cele mai importante proiecte în implementare pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Henri Coandă (AIHC), cu excepția Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, totalizează peste 154,62 milioane lei și includ: modernizarea pistei de aterizare 2, modernizare Sistem Parcări AIHCB, reabilitare și reorganizare rețele termice exterioare și racordarea acestora la centrala termică Centrală Termică nr. 1 la AIHCB.

Proiectele în implementare pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Timișoara - Traian Vuia totalizează 232,7 milioane lei (construire terminal plecări curse externe, achiziție autospeciale PSI și sistem integrat pentru controlul de securitate (achiziție echipamente) la care se adaugă un proiect în implementare (construire terminal sosiri curse externe cu un stadiu de 75% în valoare de 30,35 milioane lei), în total 263,08 milioane lei.

Proiectele în implementare pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Mihail Kogălniceanu – Constanța totalizează 146,44 milioane lei (creșterea securității și siguranței traficului de pasageri (achiziție echipamente securitate și siguranță), upgrade balizaj luminos pista decolare/aterizare, sistem de supraveghere video, control acces la aeroport, creșterea siguranței traficului de pasageri prin achiziție echipamente siguranța aviației).

Proiectele în implementare pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Avram-Iancu Cluj- Napoca cu finanțare europeană, procedură derulată prin DGOITMTIC, sunt în valoare totală de 261,841 milioane lei (cale de rulare paralelă cu pista, echipamente de detecție explozibil, echipamente scanare bagaje de mână).

NAVAL

Au fost încheiate contracte de finanțare din fonduri europene pentru dezvoltarea portului Isaccea, reabilitare și modernizare infrastructură portuară (aprilie 2020). Contractul are o valoare de 4 milioane euro; Dezvoltarea portului Tulcea Etapa I (iulie 2020), contractul are o valoare de 13 milioane euro; Proiect Platformă Multimodală Galați Etapa II - Modernizarea infrastructurii rutiere din zona platformei multimodale pentru înlăturarea blocajelor în trafic și relocarea unui segment de cale ferată pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară (septembrie 2020), contractul are o valoare de 12 milioane euro.

viewscnt
Afla mai multe despre
gara de nord
aeroportul otopeni