Volkswagen confirmă lansarea comercială a modelului ID.3 în această vară, în pofida incertitudinilor legate de rezolvarea problemelor legate de softul mașinii, și promite în același timp că va debuta, în acest an, și primul SUV electric al mărcii, ID.4, dar și primul model electric produs în China.
„Cu introducerea pe piață a lui ID.3 în această vară, Volkswagen va face e-mobilitatea accesibilă pentru mulți oameni”. Aceasta este confirmarea pe care Volkswagen o transmite în piață, deși în ultima perioadă au apărut o serie de suspiciuni referitoare la capacitatea producătorilor de soft - parteneri ai VW - de a aduce laolaltă programele, astfel încât mașina să funcționeze fără probleme. Din cauză că mașinile sunt produse în acest moment fără software, lansarea comercială din vară era pusă în pericol.
Acum, Volkswagen anunță deja prețurile pentru piața germană și economiile pe care un șofer le va face prin utilizarea noului ID.3. „Șoferii ID.3 vor economisi în jur de 840 de euro pe an” spune compania, precizând că mașina va fi accesibilă și va costa mai puțin decât o mașină cu motor cu combustie datorită bonusului guvernamental. Thomas Ulbrich, membru al board-ului pentru E-Mobility spune că pregătirile pentru livrarea ID.3 sunt pe drumul cel bun. „ID.3 va fi introdus pe piață în vară, așa cum a fost anunțat”, a spus el.
Volkswagen ID.3 este primul vehicul electric al companiei care va fi produs pe platforma dedicată MEB. Va fi, de asemenea, primul vehicul controlat prin programe și aplicații care vor fi coordonate de un veritabil server de comunicații, dezvoltat de Continental cu ajutorul programatorilor din România. Toate programele vor fi instalate pe mașină în procesul de producție și vor putea fi actualizate „over-the-air” ulterior, similar cu telefoanele mobile. Compania spune că vrea să livreze 30.000 de vehicule către clienți, aproape siumultan. Este vorba despre 1st Edition, versiunea promovată la lansarea de anul trecut și care a atras primele 10.000 de comenzi în 24 de ore.
CITEȘTE ȘI Scădere puternică pentru Dacia pe piața din Italia, pe fondul impactului epidemiei de coronavirusPrețul pentru cea mai ieftină versiune ID.3, cu baterie ce asigură o autonomie de 330 de kilometri, va fi de 23.430 km, în Germania, după aplicarea subvenției oferite de guvernul Germaniei, ceea ce face mașina comparabilă cu versiunea Life a lui VW Golf. Economia de costuri calculată de VW acoperă taxele, asigurările și reviziile, care sunt mai mici sau zero, comparabil cu un Golf Life.
Șeful vânzărilor și marketingului pentru produsele e-mobility de la VW spune că „prețul nu mai este un argument împotriva, ci mai degrabă pentru vehiculele electrice”. El subliniază că în viitor, mașina electrică va fi atractivă ca preț și fără subvenții.
Volkswagen a mai anunțat că planurile pentru acest an prevăd premiera mondială a lui ID.4 și startul producției pentru un nou model electric, în China. Pentru următorii ani, compania a bugetat investiții de 33 miliarde euro pentru a deveni „liderul pieței de e-mobilitate”, din care 11 miliard vor fi investiți de marca VW.