Constructorul auto Volvo Cars a anunțat luni că va introduce o limită de viteză, de 180 kilometri pe oră, pentru toate noile sale vehicule începând din 2020, pentru a-și îndeplini promisiunea de a elimina decesele sau rănile grave în urma accidentelor.
Volvo a anunțat că dorește să transmită un puternic semnal privind pericolul reprezentat de viteză. Compania suedeză, deținută de grupul chinez Geely, a anunțat că programul Vision 2020, care are o țintă extrem de ambițioasă, cu niciun deces sau rănit grav la bordul unui Volvo nou, a decis să ajute tehnologia pentru a duce numărul deceselor la zero. Astfel, compania susține că a identificat trei direcții în care îngrijorarea rămâne ridicată în ceea ce privește siguranța, viteza fiind cea mai importantă.
„Volvo e lider în siguranță: noi am fost și vom fi întotdeauna”, a declarat Hakan Samuelson, președintele companiei. „Ca urmare a cercetărilor noastre știm unde sunt zonele cu probleme când se ajunge la răni serioase și fatalități în mașinile noastre. Și chiar dacă o limitare de viteză nu este un panaceu, merită să o facem și dacă salvăm o singură viață”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Pe lângă limitarea vitezei maxime, compania investighează cu poate o combinație de control inteligent al vitezei și tehnologia geofencing ar putea automat să limiteze vitezele în zona școlilor și spitalelor în viitor.
Volvo face apel la statisticile alarmante privind accidentele cauzate de viteză dar și la numărul foarte mare de persoane care sunt amendate pentru depășirea vitezei legale, amintind că sunt foarte mulți șoferi care ignoră atât valoarea sancțiunii cât și pericolul pe care îl aduce viteza excesivă.
Pe lângă viteză, Volvo mai are două probleme de rezolvat pentru a atinge ținta de „zero decese”. Primul este intoxicația cu substanțe precum alcool sau droguri. Deși acestea sunt ilegale în cele mai multe țări din lume, rămân printre cauzele importnate de accidente și decese din accidente. Al doilea factor este distragerea atenției. Și aici Volvo amintește de telefoane sau alte activități care atrag privirea șoferului de la drum. Potrivit companiei suedeze, acestea sunt al fel de periculoase ca șoferii beți.