Volvo - scăderi mari ale vânzărilor de electrice, în SUA, și de PHEV, în China. Noua electrică EX30 a devenit vedeta

Volvo - scăderi mari ale vânzărilor de electrice, în SUA, și de PHEV, în China. Noua electrică EX30 a devenit vedeta
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 iul 2024

Vânzările Volvo de mașini electrice și plug-in hybrid au crescut în luna iunie accelerat, la nivel global, ajungând la un procent fără precedent în portofoliul de vânzări al companiei. Contextul nefavorabil și unele probleme tehnice au adus însă un declin major pe piața de electrice din SUA și pe cea de PHEV din China. De asemenea, vânzările de mild-hybrid au scăzut constant pe toate piețele, în timp ce noua electrică EX30 a devenit vedeta vânzărilor.

Constructorul suedez Volvo, deținut de compania chineză Geely, a reușit să atingă cote record ale vânzărilor de automobile electrice, dar și plug-in hybrid, cu ajutorul celor mai noi modele lansate.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Ți-a fost anulată cursa TAROM? Ce trebuie să faci pentru a primi banii înapoi. Adresa de e-mail specială CITEȘTE ȘI FOTO Ți-a fost anulată cursa TAROM? Ce trebuie să faci pentru a primi banii înapoi. Adresa de e-mail specială
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Electrica Furnizare, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

În luna iunie, compania a vândut 71.514 autovehicule, cu 8 procente peste nivelul din iunie 2023, dintre acestea 34.382 de vehicule, adică 48%, fiind mașini cu un motor electric, respectiv cu propulsie exclusiv electrică sau cu motorizre hibrid cu încărcare la priză. Creșterea acestui segment electrificat a fost de 41% față de iunie 2023, dar performanța cea mai mare este pe segmentul pur electric, unde vânzările s-au dublat (+93%) de la 9.500, la 18.435 unități în luna a șasea, ajungând la 26% din totalul vânzărilor mărcii. Singura scădere a fost cea a motoarelor mild-hybrid, care au pierdut 12% față de anul trecut.

În prima jumătate de an, Volvo a vândut 388.073 autovehicule, în creștere cu 14% față de perioada similară din 2023, din care 90.760 au fost complet electrice (creștere de peste 50%), iar 82.908 plug-in hybrid, diferența fiind dată de motorizările mild-hybrid.

„La finalul lunii iunie, datele de vânzări ale lunii sunt dovada pașilor de succes pe care i-am făcut în direcția strategică pe termen lung și dovada cererii ridicate pentru mașinile noastre” a declarat Bjorn Annwall, director comercial și CEO adjunct al Volvo Cars. „Sunt în mod special încântat de menținerea performanțelor puternice în vânzări ale modelului EX30”.

Pe piața din Europa, Volvo a vândut 14.016 autovehicule full electrice, în iunie, cu 155% mai multe decât în iunie 2023, iar pe toate cele șase luni volumul a fost de 71.406, în creștere cu 80%. Totalul vânzărilor europene ale mărcii s-au ridicat în acest an la 193.634 unități, cu 32% mai multe decât în urmă cu un an.

Prima scădere a vânzărilor Dacia la nivel global pe 2024. Spring, \ CITEȘTE ȘI Prima scădere a vânzărilor Dacia la nivel global pe 2024. Spring, "piatra de moară", are o cădere majoră, Sandero pierde locul 1

Volvo a înregistrat și unele probleme pe piețele din China, unde mașinile PHEV au scăzut cu -29%, la doar 4.088 unități, în timp ce electricele au urcat cu 20%, l 2.168, pe primele șase luni, după o lună iunie care a venit cu o scădere de 9 procente, din cauza declinului vânzărilor de motoare mild-hybrid.

De asemenea, în SUA, marca a înregistrat o scădere mare în iunie, -28%, pe toate vânzările, din cauza unui declin major de 82% al vânzărilor de electrice (386 unități în iunie, față de 2123 în iunie 2023), situație care a condus la un rezultat negativ pe primele șase luni pe segmentul electric, cu 1.981 vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 74% a vânzărilor de mașini exclusiv electrice, pe fondul frânării masive a acestei piețe, peste ocean, însă compania pune rezultatul pe seama disfuncționalităților IT în rețeaua de dealeri, care au împiedicat buna funcționare a acestora.

Cele mai vândute modele au fost, în iunie, Volvo XC60, cu 19.222 unități, în scădere față de anul trecut, urmat de XC40/EX40, cu 16.195 unități, de asemenea în scădere, iar pe locul al treilea a urcat noul EX30, cu 12.513 unități vândute.

viewscnt
Afla mai multe despre
volvo
vanzari volvo
ex30
volvo phev
volvo electric
masini electrice