ANPC a anunțat că TAROM va despăgubi pasagerii pentru zborurile anulate de luni. Compensațiile sunt cuprinse între 250 și 600 de euro

ANPC a anunțat că TAROM va despăgubi pasagerii pentru zborurile anulate de luni. Compensațiile sunt cuprinse între 250 și 600 de euro
Profit.ro
Profit.ro
scris 9 iul 2024

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au anunțat că TAROM va despăgubi pasagerii pentru zborurile anulate de luni, iar compensațiile sunt cuprinse între 250 și 600 de euro.

”În contextul incidentelor legale de anularea unui număr important de zboruri operate de compania TAROM, pe data de 8.07.2024, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a invitat, la sediul său, pe 9.07.2024, reprezentanții acestei companii, pentru a discuta modalitățile concrete prin care pasagerii afectați de aceste anulări vor fi despăgubiți. Din discuție a reieșit că, în urma evenimentelor de pe 8.07.2024, TAROM va despăgubi toți pasagerii care au achiziționat bilete direct de la companie și care depun cerere de rambursare a compensațiilor, conform legii”, au anunțat reprezentanții ANPC.

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Încă un incident implicând un avion Boeing. O aeronavă a companiei United Airlines și-a pierdut o roată la decolare CITEȘTE ȘI FOTO Încă un incident implicând un avion Boeing. O aeronavă a companiei United Airlines și-a pierdut o roată la decolare

Ei au menționat că potrivit Regulamentului european 261/2004, compensațiile la care consumatorii au dreptul, în urma anulării zborurilor sunt: 250 de euro pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puțin; 400 de euro pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri și pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 și 3 500 kilometri; 600 de euro pentru toate zborurile care nu intră sub incidența cazurilor de mai sus, scrie News.ro.

”Pentru stabilirea distanței se ia în considerare ultima destinație unde pasagerul urmează să sosească după ora prevăzută datorită refuzului la îmbarcare sau anulării zborului”, a precizat sursa citată.

Pentru soluționarea situației create, ANPC vine cu mai multe recomandări pentru consumatori. Astfel, pasagerii trebuie să păstreze și să pună la dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat și până la rerutare. De asemenea, pentru a primi compensații, în urma anulării curselor din data de 8.07.2024, consumatorii care au achiziționat bilete direct de la TAROM, trebuie să se adreseze companiei printr-un e-mail, în care să prezinte biletul de avion care să demonstreze că era pasager al cursei anulate, dispoziție bonurile/facturile prin care au achiziționat cazare, transport, obiecte de minimă necesitate, în perioada în care zborul a fost anulat, până la rerutare, precum și numărul contului în care să i se poată plăti compensația financiară.

Totodată, pasagerii care au achiziționat bilete prin intermediul altor companii, trebuie să se adreseze acestora, prin e-mail, iar în cazul în care nu li se oferă o soluționare, pot depune o reclamație pe site-ul ANPC, www.anpc.ro, pentru companiile din România sau pe site-ul Centrului European al Consumatorilor, pe site-ul www.eccromania.ro, penru firmele care au sediul în Uniunea Europeană, ale căror servicii sunt gratuite pentru consumatori.

ANPC amintește că în cazul reclamațiilor depuse la companii private cu privire la cererea de compensații, aceste servicii sunt contra cost.
”Vă reamintim că, în urma discuțiilor purtate cu compania TAROM, în luna mai 2024, reprezentanții acesteia au informat ANPC asupra măsurilor pe care le-au luat pentru a preîntâmpina problemele care pot apărea în sezonul estival 2024, și anume: în cazul anulării unui zbor, al întârzierii acestuia cu mai mult de 3 ore la sosire, precum și în situația de overbooking, pasagerii au posibilitatea de a primi compensația financiară sub formă de voucher electronic care poate fi utilizat pentru achiziționarea de bilete TAROM, în termen de un an de la data emiterii. Valoarea acestora este de 350 de euro pentru o compensație de 250 de euro, de 500 de euro pentru compensație de 400 de euro și de 750 de euro pentru compensație de 600 euro”, au mai transmis comisarii ANPC.

Ei au adăugat că pasagerii sunt informați de drepturile acestora pe site-ul companiei TAROM la secțiunea „Drepturile pasagerilor” sau pe adresa lor de e-mail și că nu există un număr de telefon valabil, de tip call-center, pus la dispoziția pasagerilor.

TAROM anunță marți dimineață că a ajuns la un acord cu reprezentanții personalului navigant pentru derularea operațiunilor în regim normal, după ce luni, zeci de curse au fost anulate din cauza ”indisponibilității temporare a membrilor echipajului”.

viewscnt
Afla mai multe despre
anpc
tarom