Polestar, brandul electric lansat de Volvo Car Group, care și-a prezantat, la Geneva, primul său model de serie, a dat startul pre-comenzilor pentru Polestar 1 în 18 țări din Europa, America de Nord și, evident, China. Rezervarea costă 2.500 de euro și asigură un loc pe lista de așteptare.
Compania Volvo Car Group, deținută de grupul chinez Geely, a lansat Polestar, o marcă de lux dedicată vehiculelor electrice produse de companiei. Primul său model, anunțat încă din toamna trecută, a fost prezentat la Geneva, iar acum poate fi comandat de clienți în cele 15 țări europene, la care se adaugă SUA, Canada și cea mai mare piață auto din lume, China.
Polestar 1 și-a propus să schimbe modelul de business și, implicit, filosofia de deținere a automobilului. Cu o idee desprinsă din leasing și rent-a-car, Polestar va putea fi deținută pe baza unor abonamente de doi sau trei ani, care includ asigurare și mentenanță, dar și alte servicii, precum preluarea și returnarea vehiculului în fiecare zi. Clienții care doresc acest lucru, pot cumpăra mașina integral, în sistemul clasic.
„Cu peste 7.000 de persoane interesate să dețină un Polestar 1, de la prima sa apariție, suntem extrem de încurajați de pasiunea arătată pentru produsul nostru. Vom face acum următorul pas înainte, livrând această frumoasă mașină primilor noștri clienți”, a declarat Thomas Ingenlath, CEO al Polestar.
Precomenzile presupun un avans returnabil de 2.500 de euro sau 2.500 de dolari, în funcție de piață, care reprezintă rezervarea unui loc pe lista de comenzi. În Europa, pot face rezervări clienții din Suedia, Germania, Norvegia, Olanda, Danemarca, Finlanda, Marea Britanie, Spania, Franța, Portugalia, Polonia, Italia, Austria, Elveția și Belgia.
Singura problemă pentru viitorii clienți va fi legată de momentul livrării, respectiv durata de așteptare. Startul producției este estimat pentru jumătatea anului 2019, iar ritmul de producție este apreciat la circa 500 de unități lunar. De fapt, nici măcar fabrica în care va fi produs Polestar 1 nu este construită, în noiembrie 2017 fiind demarate lucrările la această facilitate. Aceasta este ridicată în Chengdu, China, și ar trebui să fie gata pentru primele teste de pre-producție la finalul acestui an.
„Cu principii de design scandinave, executate de experții de la Snohetta din Norvegia, cu rădăcini într-un din piețele noastre principale, Polestar Production Centre nu va servi doar ca loc de naștere pentru Polestar 1, dar și ca facilitate pentru experiența de brand, cu o pistă de încercări dedicată și alte facilități destinate clienților, care să contribuie la experiența de top a clienților Polesar”, a declarat Jonathan Goodman, Chief Operations Officer al Polestar.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Mașinile diesel interzise în Germania din cauza poluării se mută în RomâniaPolestar 1 este, de fapt, un vehicul hibrid, denumit Electric Performance Hybrid GT, fiind echipat cu un motor pe benzină și două electrice, de 34kW, care acționează pe puntea spate. Puterea totală a sistemului se ridică la 600 CP, iar cuplul maxim, la 1000 Nm. Are o autonomie de 150 km exclusiv electric, fiind, potrivit constructorului suedez, cea mai mare autonomie a unui hibrid. După cum au anunțat cei de la Polestar, următoarele modele, Polestar 2 și Polestar 3 vor fi complet electrice.
Volvo a lansat marca Polestar inițial ca o submarcă exclusivistă, de performanță, destinată echipărilor exclusiviste, electrice, ale modelelor sale. Volvo S60 Polestar și varianta V60 Polestar, sunt versiuni de 367 CP ale modelelor standard Volvo, dezvoltate și îmbunătățite de cei de la Polestar.