Optimizarea gamei de mașini este una dintre măsurile pe care constructorii auto au decis să le ia pentru a reduce costurile. Asta înseamnă că fiecare model va avea tot mai puține versiuni de echipare și opțiunile vor fi grupate în pachete. O situație similară este la culorile caroseriei, care se reduc tot mai mult.
Volkswagen lucrează în acest moment la un proiect extrem de important pentru companie, cu numele de cod Trinity, unul care va duce într-o nouă etapă compania, din punct de vedere al producției, al tehnologiilor și al sistemului de conducere. În privința producției, Volkwagen vrea să reducă timpul de dezvoltare și de intrare în producție pentru vehiculele sale, iar Trinity ar trebui să fie primul care face acest pas.
Reducerea opțiunilor oferite clienților intră la capitolul „reducerea costurilor de producție”, dar influențează și procesul de producție. Vopseaua nu va mai fi o opțiune pe care clienții să o aleagă dintr-o gamă de zeci de culori, care astăzi poate face din mașină unicat, cu ajutorul celorlalte opțiuni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Decizia VW în legătură cu culorile este una destul de dură și ea urmează să fie votată în conducerea companiei. Clienții vor avea doar cinci culori dintre care să aleagă, după cum au aflat jurnaliștii de la Automobilwoche care au vorbit cu managerul de proiect, Gjuki Tettenborn.
În total, combinațiile de echipamente, culori și versiuni ar trebui să limiteze la numai 100 posibile, față de 10 milioane câte sunt disponibile la actuala gamă de mașini VW. Pe lângă culoare, oferta va fi limitată drastic și la alte opțiuni, precum jantele, tapițeria, echipamente, astfel încât o mașină să poată fi construită în zece ore.
Volkswagen intenționează să crească substanțial gradul de automatizare pe linia de producție, astfel încât să ajungă de la 10% la 30% din întreg procesul de asamblare.
CITEȘTE ȘI EURO 7: Ultimele norme de poluare pentru vehiculele noi din Europa vor fi anunțate luna aceastaVW Trinity ar trebui să fie gata pentru anul 2026, moment în care mașina va intra în producție. Până atunci, proiectul trebuie să recupereze întârzierile de dezvoltare ale software-ului, cele care au condus la demisia fostului CEO, Herbert Diess.
Viitorul model al VW va fi produs în Wolfsburg, într-o nouă uzină ce va fi construită în următoarea perioadă lângă cea veche, în care se fabrică modelul Golf.
Principalul rival al VW pe segmentul de vehicule electrice, Tesla, produce în uzina din Berlin doar mașini albe și negre, pentru a scurta timpul de fabricație care oricum este foarte mare față de planurile inițiale.
Din acest motiv, cine dorește o mașină Model Y produsă la Berlin trebuie să se mulțumească cu una din cele două culori de caroserie.