Volkswagen urmează să anunțe un nou calendar pentru electrificare, care se va concentra, în primul rând, pe o durată de viață mai mare pentru motoarele cu combustie, în conformitate cu noua realitate a pieței auto din Europa. Acestea nu vor mai fi eliminate în 2033, din portofoliul grupului, după cum precizează unele surse.
Conducerea Volkswagen Group urmează să anunțe o decizie privind viitorul motoarelor cu combustie (ICE), după cum scriu jurnaliștii de la Handelsblatt, care citează mai multe surse din companie. Un anunț ar putea fi făcut în luna martie, dar deja discuțiile au conturat câteva idei importante.
În primul rând, prelungirea vieții modelelor care au un succes comercial și sunt echipate cu motoare cu combustie se va face după data stabilită inițial, anul 2033, când acestea ar fi urmat să fie înlocuite cu modele exclusiv electrice. Mărcile grupului VW ar urma să facă exact ceea ce a făcut Volvo cu modelul XC90, căruia i-a oferit un nou facelift și o actualizare a platformei tehnologice, prelungindu-i viața. Asta înseamnă că modele precum VW Golf, Tiguan, Passat, Polo, vor fi vândute mult peste durata medie de 8 ani obișnuită pentru industria auto.
În al doilea rând, compania este dispusă să facă noi investiții în noi motoare cu combustie, mai eficiente, care să poată asigura utilizarea lor în condițiile legislative actuale, care impun ținte de emisii mai scăzute. Din cauza planului inițial de electrificare, compania oprise orice investiție în motoarele cu combustie.
Marca Volkswagen a lansat săptămâna trecută noi versiuni ale motorului său pe benzină 2.0 TSI, cu puteri mai mari, care vor fi oferite clienților pe SUV-urile Tiguan și Tayron, precum și pe modelul de clasă medie Passat. De asemenea, Audi a anunțat că va lua în calcul o felxibilizare a gamei de motorizări pe modelele sale, în timp ce denumirile acestora nu vor mai ține cont de tipul de propulsie. Și Porsche a dat de înțeles, în cadrul prezentării cifrelor-cheie pentru 2025, că va continua să investească și să vândă mașini cu motoare cu combustie.

Decizia grupului de prelungi viața motoarelor cu combustie vine într-un moment în care cererea de mașini electrice a frânat, în special în Europa, dar legislația europeană impune emisii mai scăzute pentru toate mașinile vândute, ceea ce va determina toți constructorii auto să-și controleze foarte atent proporțiile de motorizări vândute. În același timp, Uniuneaa Europeană a arătat că nu vrea să renunțe la data aprobată deja, 2035, de interzicere a motoarelor cu combustie, ceea ce înseamnă că investițiile în noi modele complet electrice vor trebui să continue în următorii ani, pentru a putea ajunge cu costurile și, implicit, cu prețurile acestora la nivelul cerut de piață, unul comparabil cu cel al mașinilor pe benzină sau diesel. Marca VW a anunțat deja două modele accesibile, de 20.000 de euro și, respectiv, 25.000 de euro, care se vor numi, cel mai probabil ID.1 și ID.2, și care vor fi lansate în 2026 și 2027. Skoda și SEAT ar putea beneficia de aceste noi modele pentru a-și lansa propriile automobile electrice accesibile.