Volkswagen și Bosch se asociază pentru a echipa fabrici producătoare de celule de baterii

Volkswagen și Bosch se asociază pentru a echipa fabrici producătoare de celule de baterii
scris 19 ian 2022

Constructorul german Volkswagen împreună cu producătorul de componente Bosch au semnat un memorandum pentru crearea unui parteneriat destinat facilităților de producție de baterii pentru vehicule electrice.

Volkswagen și Bosch vor înființa până la sfârșitul acestui an o nou companie de tip joint venture care să aibă ca activitate echipamentele pentru producția de celule de baterii destinate industriei auto din Europa. Noua companie va livra sisteme integrate de producție de baterii și servicii de asistență pentru producătorii de baterii din Europa, inclusiv mentenanță pentru facilitățile de producție.

Urmărește-ne și pe Google News

Cele două companii își propun să furnizeze întregul spectru de procese și componente necesare pentru fabricarea la scară largă a celulelor și sistemelor de baterii. VW și Bosh susțin că cererea la nivel de industrie este foarte mare în Europa,  unde mai multe companii plănuiesc să construiască fabrici de celule de baterii până în 2030, cu o capacitate totală anuală de aproximativ 700 gigawați oră.

Thomas Schmall, CTO VW Group: „Europa are o oportunitate unică de a deveni o putere globală pentru baterii în următorii ani. Există o cerere puternică - și în creștere - pentru toate aspectele producției de baterii, inclusiv pentru echiparea de noi gigafabrici. Volkswagen și Bosch explorează oportunitățile de a dezvolta și modela această viitoare industrie de mai multe miliarde de dolari în Europa. Noi oportunități semnificative de afaceri apar din decizia de a se angaja activ în integrarea verticală de-a lungul lanțului valoric al producției de baterii. Lucrăm pentru un lanț de aprovizionare european complet localizat pentru construirea mobilității electronice „made in Europe” – o oportunitate istorică în istoria economică.”

INFOGRAFIC Vicepreședintele Dacia ne-a explicat cum a salvat Spring vânzările: Am pierdut circa 100.000 de automobile. Urmează trei noi modele și motoare hibrid CITEȘTE ȘI INFOGRAFIC Vicepreședintele Dacia ne-a explicat cum a salvat Spring vânzările: Am pierdut circa 100.000 de automobile. Urmează trei noi modele și motoare hibrid

Rolf Najork, director general al Robert Bosch GmbH: „Împreună cu Volkswagen, căutăm o modalitate de industrializare a proceselor de producție pentru celulele de baterie cu echipamente standardizate. Oferim cele mai bune condiții pentru aceasta: Bosch nu este doar unul dintre cei mai mari furnizori de componente de automobile din lume, ci și unul dintre cei mai importanți furnizori ai fabricilor. Înțelegem tehnologia bateriilor și avem cunoștințele necesare pentru a o produce. Cu peste 135 de ani de experiență în sectorul auto și cu experiența noastră dovedită în industrializare, dorim să servim cererii tot mai mari de baterii. Industria europeană are potențialul de a deveni un motor tehnologic pentru restructurarea ecologică a economiei.”

Unul dintre clienții acestei companii va fi, cu siguranță, grupul Volkswagen, care și-a propus să construiască cel puțin șase uzine de celule pentru baterii, în Europa, cu o capacitate totală de 240 GWh, care să facă față necesarului de baterii pentru mașinile electrice pe care și-a propus să le producă în următorii opt ani. Primele uzine sunt deja în proces de dezvoltarea, având ca dată de start a producției 2023, prima, în Suedia, și 2025, a doua, din Germania. Dintre celelalte două, cel puțin una va fi în Europa de Est, însă locațiile nu au fost încă stabilite.

Prima uzină de baterii care urmează să fie inaugurată în Europa, în perioada următoare, este cea a Tesla, din zona Berlin, cu o capacitate totală de 100 Gwh, urmând să devină totodată cea mai mare uzină de baterii din Europa.

viewscnt
Afla mai multe despre
volkswagen
bosch