Constructorul german Volkswagen Group, care deține 12 mărci auto și este al doilea cel mai mare producător de vehicule la nivel mondial, a anunțat rezultate în scădere pe primele trei luni ale anului, dar își menține țintele pentru luna decembrie, cu creșteri pe toți indicatorii.
Volkswagen Group a vândut în trimestrul 1 din acest an 2,1 milioane de vehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 2 procente, lucru care a atras după sine și o scădere de un procent a veniturilor companiei, la 75,5 miliarde euro. Mai gravă este scăderea profitului operațional cu 20%, la 4,6 miliarde euro, sub impactul efectelor negative ale evaluărilor, și a marjei, de la 7,5, la 6,1%.
Compania spune că pe segmentul auto scăderea veniturilor a fost chiar mai mare, de 4 procente, aceasta fiind compensată parțial de serviciile financiare, care s-au majorat.
Scăderea rezultatului operațional cu 1,1 miliarde euro, față de trimestrul 1 din 2023, este pusă pe seama volumelor de vânzări mai reduse și a mixului nefavorabil pe regiuni, mărci și modele, precum și pe o creștere a costurilor fixe față de aceeași perioadă a anului trecut, deși compania a început deja un proces amplu de restructurare a costurilor.
Scăderea vânzărilor care a condus la aceste rezultate a fost cauzată în special de situația din Europa și America de Nord, unde declinul cererii de automobile au adus companiei o scădere de 5 procente și, respectiv 10 procente. La polul opus s-au aflat Asia-Pacific (+2%) și America de Sud (+19%) în creștere. VW spune însă că are o listă de comenzi mare, de 1,1 milioane de vehicule, un volum stabil raportat la finalul lui 2023, din care 160.000 sunt vehicule electrice, dublu față de acum un an, la finalul lunii martie 2023.
VW Group a raportat și o scădere a fluxului de numerar net de -3,0 miliarde euro, în divizia auto, generată de o reducere a capitalului de lucru pe final de 2023, pe fondul acumulării stocurilor pentru ofensiva de produse din acest an.
Pe divizii de activitate, rezultatele finale ale trimestrului vor fi publicate separat, în zilele următoare, dar se remarcă o scădere de un procent a vânzărilor pe segmentul Core (VW, SEAT, Skoda), un declin mai mare, inclusiv al profitului operațional, cu 3,4%, pe segmentul Progressive (Audi și brandurile asociate), precum și o ușoară scădere la Porsche.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Ajutorul de stat pentru TAROM, avizat de Comisia Europeană. Numărul rutelor va fi redusȚintele pentru finalul acestui an rămân neschimbate, cu creștere a veniturilor cu 5%, marjă operațională de 7 – 7,5%, cash flow de 4,5 – 6,5 miliarde euro și lichidități nete de 39 – 41 miliarde euro.
„Așa cum era de așteptat, rezultatele noastre din primul trimestru arată un început lent de an”, a declarat directorul financiar Arno Antlitz.
Marca sa de lux Porsche a anunțat o scădere a marjei operaționale de 14,8%, pe fondul cererii mai mici de mașini premium în China.