Profitul operațional al Daimler a crescut cu peste o treime în al treilea trimestru al anului, la 3,66 miliarde de euro, pe fondul cererii ridicate în Europa și China, în special pentru noile modele lansate de Mercedes, divizia de lux a grupului german, transmite presa internațională.
Totodată, vânzările Daimler au crescut cu 13% în perioada iulie-septembrie 2015, la 37,3 miliarde de euro.
Totuși, profitul net a scăzut la 2,39 miliarde de euro în trimestrul trei al acestui an, de la 2,74 miliarde de euro în perioada similară din 2014, când grupul auto a obținut un câștig extraordinar de 1,01 miliarde de euro care urmare a vânzării unei participații la o societate producătoare de motoare, deținută împreună cu Rolls-Royce Holdings.
Rezultatele financiare obținute de Daimler în trimestrul trei au depășit așteptările analiștilor consultați de Reuters și Bloomberg. Totuși, acțiunile grupului german au scăzut pe bursa de la Frankfurt cu peste 1% după publicarea datelor.
“Piața consideră că Daimler a atins vârful deocamdată. Cred că Daimler va rămâne o companie puternică pentru mai multă vreme decât șe așteaptă mulți, dar nu va avea creșteri semnificative de acum înainte”, a spus Arndt Ellinghorst, analist la Evercore ISI, citat de Bloomberg.
Industria auto din Germania se confruntă cu probleme după ce Volkswagen că a instalat un soft pentru trucarea nivelului emisiilor poluante pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, notează MarketWatch. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn, și la lansarea unor investigații în diferite țări.
Reprezentanții Daimler au dat asigurări că vehiculele companiei nu sunt echipate cu dispozitive care permit înșelarea testelor de mediu.