Grupul Volkswagen a investit în producția de celule de baterii și compania creată acum doi ani, Power Co și-a propus să devină un producător global de celule de baterii, având în curs de dezvoltare noua tehnologie, care va permite optimizarea permanentă.
Mărcile grupului Volkswagen vor beneficia, într-un procent de 50%, de bateriile proprii, produse de PowerCo, divizia de energie a grupului, cu propriile celule. Strategia gândită de fostul șef, Herbert Diess, începe să producă efecte, iar Thomas Schmall, directorul de tehnologie al companiei, confirmă planurile rămase în vigoare.
„Rămânem convinși că strategia noastră generală pentru baterii este calea corectă – mai ales în vremuri și condiții care se pot schimba rapid”, a declarat Thomas Schmall într-un interviu acordat publicației germane Automobilwoche. El spune că la jumătatea acestui deceniu, probabil din 2026, PowerCo va începe furnizarea de celule de baterii dezvoltate și produse in house.
PowerCo are programate trei unități de producție de celule, în Germania, la Salzgitter, în Spania, la Valencia, și în Canada, în Ontario. Prima va fi cea din Germania, care va furniza pachetele de celule în 2026. Este vorba despre o celulă standard, care va putea fi optimizată permanent din punct de vedere al costurilor de producție.
Ea va fi utilizată pe modelele dezvoltate pe platforma MEB și de cele pe platforma Small, care se află în plin proces de dezvoltare și va fi regăsită în premieră pe modelul ID.2. Acesta a fost anticipat de conceptul ID.2all și va fi cel mai ieftin automobil electric produse de VW, până la acest moment. Totodată, va fi și primul automobil al grupului care va folosi bateriile echipate cu celule produse de PowerCo.
„PowerCo este pe cale să devină un producător global de celule cu origini germane. Numai în grupul Volkswagen, aproximativ 50% din toate celulele bateriei vor purta eticheta «Produs de PowerCo» în viitor", mai explică Thomas Schmall, care subliniază că grupul VW va continua să cumpere baterii și de la alți furnizori. Până la 80% din modelele grupului VW vor utiliza celula produsă de PowerCo, doar Porsche și Audi fiind menționate ca posibile excepții.
CITEȘTE ȘI Opinii: Dacia continuă să dezamăgească la testele de siguranță și cu noul DusterCu ajutorul trăsăturilor noilor celule produse de PowerCo, VW susține că va deveni lider tehnologici în materie de autonomie, timp de încărcare și siguranța bateriei. Celulelele vor fi de tip NMC și LFP, cu o complexitate redusă și cu o flexibilitate mare în chimia celulară, detalii care vor susține scalarea.
Thomas Schmall a confirmat și faptul că PowerCo lucrează și la propria versiune de baterii solide, cu rezultate foarte bune în testele de până acum, dar cu o perspectivă de lansare destul de mare.
CITEȘTE ȘI FOTO ANUNȚ Un pas mic, dar revoluționar pentru trenul metropolitanVW a anunțat semnarea unui acord cu Quantum Scape, companie americană specializată în producția de baterii solid-state, pentru industrializarea bateriilor litiu-metal.
Potrivit acordului, Quntum Scape va acorda PowerCo licența de producție de baterii pe baza tehnologiei deținute de compania americană. Conform licenței neexclusive, PowerCo poate produce până la 40 de GWh pe an folosind tehnologia QuantumScape cu opțiunea de a extinde până la 80 GWh anual, suficient pentru a echipa aproximativ un milion de vehicule pe an.