Volkswagen ia în calcul să mute producția Passat în Slovacia, în loc de Turcia. De partea cealaltă, România speră în continuare să atragă investiția

Volkswagen ia în calcul să mute producția Passat în Slovacia, în loc de Turcia. De partea cealaltă, România speră în continuare să atragă investiția
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 oct 2019

Decizia privind construcția uzinei VW/Skoda în Turcia este departe a de a fi una definitivă. După ce a anunțat că a amânat luarea unei hotărâri finale, VW ia în calcul acum să mute parte de producție a mărcii în uzina existentă din Slovacia.

Șefii celor mai mari bănci din România vor dezbate cu celebrul economist Nouriel Roubini starea reală a economiei și perspectivele izbucnirii unei noi crize. Te așteptăm la eveniment! Click pentru detalii și înregistrare

De partea cealaltă, România speră să atragă ea investiția.

Urmărește-ne și pe Google News

Mai multe variante de lucru în dosarul noii uzine a grupului Volkswagen apar în public, după ce oficial a fost amânată decizia finală. Chiar dacă cei de la VW nu confirmă posibilitatea mutării în altă țară a viitoarei uzine, pentru ședința board-ului de săptămâna aceasta se vehiculează o variantă nouă: producția viitoarei generații Passat, care era programată în Turcia, să ajungă în Slovacia, în uzina existentă. Astfel s-ar rezolva una dintre probleme, respectiv un loc de producție pentru modelul care trebuie să plece din Germania, din Emden, acolo unde vor fi fabricate mașini electrice. Informația a fost publicată de Automobilwoche, bazându-se pe surse din interiorul companiei.

Turcia are tot mai puține șanse să primească noua uzină, din cauza conflictului din Siria, condamnat de întreaga comunitate internațională. În acest context, unul din cei mai importanți membri ai board-ului Volkswagen AG, Stephan Weil, prim ministru al landului Saxonia Inferioară, se opune vehement construirii noii fabrici în Turcia. Stephan Weil este rperezentantul landului în acționariatul companiei, cu 20% drept de vot.

Noua uzină ar trebui să-și înceapă activitatea în octombrie 2022, adică peste doi ani, ceea ce înseamnă că șefii VW au intrat deja în criză de timp. Acesta este motivul pentru care o soluție mai rapidă ar fi mutarea în uzina din Bratislava. Aceasta este o uzină cu o capacitate foarte mare, în care sunt fabricate în acest moment VW Touareg, Audi Q7 și Q8, Porsche Cayenne, dar și VW up/Skoda citgo și SEAT mii. Acestea din urmă ar urma să fie scoase din producție, astfel că s-ar elibera spațiu de producție, care s-ar adăuga la cel disponibil deja prin reducerea ritmului pentru celelalte modele. Fabrica are în jur de 14.000 de angajați, iar anul trecut a produs circa 330.000 de automobile, sub nivelul maxim instalat. Uzina se întinde pe o suprafață de 180 de hectare, linia de producție de SUV-uri are 1,3 kilometri lungime, iar mașinile care ies pe poarta fabricii sunt exportate în 158 de țări. Este singura fabrică auto din lume care asamblează vehicule pentru cinci mărci diferite.

Bicicliștii solicită Poliției condiții mai bune în trafic: Bandă comună pentru transport public și biciclete, ridicarea și sancționarea mașinilor parcate neregulamentar, reglementarea trotinetelor electrice CITEȘTE ȘI Bicicliștii solicită Poliției condiții mai bune în trafic: Bandă comună pentru transport public și biciclete, ridicarea și sancționarea mașinilor parcate neregulamentar, reglementarea trotinetelor electrice

Aceeași sursă transmite că șefii Skoda au decis deja să mute la Bratislava o parte din producția Karoq, pentru a rezolva astfel propria criză de spațiu de producție.

Atât România, cât și Bulgaria și Serbia, care s-au aflat pe lista de opțiuni ale Volkswagen Group, au reînceput demersuri de negociere cu VW, pentru a atrage aceast uriașă investiție.

viewscnt
Afla mai multe despre
uzina vw turcia
investitie vw uzina noua
productie vw passat