Volkswagen Group vrea să împingă brandul SEAT în competiția pentru clienți cu Alfa Romeo

Volkswagen Group vrea să împingă brandul SEAT în competiția pentru clienți cu Alfa Romeo
scris 8 aug 2018

După ce a reușit să genereze creșteri fără precedent pentru marca spaniolă SEAT, șefii VW Group au readus în discuție intențiile de a împinge acest brand în câștigarea de clienți de la istorica marcă italiană Alfa Romeo.

Aspirațiile celor de la Volkswagen în legătură cu marca Alfa Romeo, una din mărcile cu istorie, cu greutate în industria auto europeană, sunt foarte vechi, așa cum legăturile reale sau inventate cu automobilele italiene datează încă de la inventarea numelui Audi, unul cu rezonanțe italiene.

Urmărește-ne și pe Google News

O analiză realizată de Autoindustry News subliniază faptul că noii șefi ai VW Group, inclusiv CEO-ul Herbert Diess, care a preluat anul acesta conducerea executivă, intenționează să poziționeze marca SEAT direct în competiție cu Alfa Romeo, după ce acest lucru a mai fost încercat în urmă cu ani. Între cele două încercări, a existat inclusiv intenția, exprimată public, de cumpărare a mărcii italiene, subiectul fiind disputat la acel moment de șefii Fiat și VW Group, respectiv Sergio Marchionne și Martin Winterkorn, alături de președintele de atunci al VW, Ferdinand Piech. „Atât timp cât voi fi eu CEO al Fiat, VW nu va avea Alfa Romeo”, i-a transmis atunci Marchionne lui Piech.

Practic, cei de la VW au identificat în spatele Alfa Romeo un segment de piață foarte interesant, care nu este acoperit de niciun brand al grupului. Pentru a-l cuceri, aveau două variante: să cumpere marca sau să creeze una care poate atrage acești clienți.

La bilanțul de prezentare a rezultatelor financiare pentru primele 6 luni ale grupului, Herbert Diess a vorbit despre SEAT ca un potențial competitor pentru Alfa Romeo. El a spus că poate atrage cumpărătorii  tineri, pentru care tradiția Alfa nu mai înseamnă nimic special.

„Tânără, sportivă, dezirabilă, emoțională - în acest mod poziționăm SEAT un pic mai sus”, a declarat Diess, în cadrul prezentării. „Astăzi, SEAT are un mix de produse mult mai bun decât acum câțiva ani și are cei mai tineri clienți din rețeaua grupului. Cred că acest brand are încă mult potențial”.

Surpriză: Ford EcoSport a depășit Dacia Duster în Germania CITEȘTE ȘI Surpriză: Ford EcoSport a depășit Dacia Duster în Germania

ȘEful VW Group a mai spus că SEAT este mai cunoscut astăzi decât Alfa Romeo, în rândul tinerilor. „Întreabă un tânăr de 25 - 35 de ani despre Alfa, sunt pierduți, nu au nicio idee despre ce este Alfa”, a mai spus Diess.

Poziționarea mărcilor grupului are ca scop evitarea cât mai mult a unei competiții între brandurile proprii. Astfel, SEAT ar trebui să fie o alternativă mai sportivă la mașinile Skoda, care sunt mai accesibile, în timp ce VW trebuie să fie marca upmarket a grupului, din segmentele de volum.

În competiția cu Alfa Romeo, Volkswagen are o armă puternică: șeful SEAT, Luca de Meo, cel care a condus Alfa pentru doi ani și este unul dintre artizanii renașterii acestei mărci în anii 2000 și care astăzi este creditat cu succesul fără precendent al mărcii spaniole.

În acest moment, Alfa Romeo are o gamă de produse destul de limitată, cu mult în urma planurilor optimiste făcute de Marchione și echipa lui. Modelele 4C, Giulietta, MiTO, Giulia și SUV-ul Stelvio au generat vânzări de aproximativ 67.000 de unități în prima jumătate a anului, după ce anul trecut vânzările atinseseră puțin peste 100.000 de unități. Volumul este cu mult sub prognozele de 400.000 de unități făcute în 2010, când Alfa vindea deja peste 100.000 de mașini.

La polul opus, SEAT a încheiat semestrul 1 cu vânzări istorice pentru marcă, cu aproape 300.000 de unități, peste recordul din anul 2000, cu o serie de produse noi, SUV-uri, dezvoltate pe platformele VW și care au un succes marcabil la publicul european.

SEAT și-a lansat anul acesta propriul subbrand sport, CUPRA, cu versiuni ultrasportive derivate din modelele de serie ale mărcii. Cu CUPRA, cei de la SEAT intenționează să genereze o imagine și mai sportivă a mărcii, să atragă clienți tineri și să se poziționeze într-un segment de piață mai elevat.

viewscnt
Afla mai multe despre
seat
alfa romeo
luca de meo
sergio marchionne