Volkswagen Group a anunțat o scădere a numărului de mașini vândute în luna aprilie față de anul trecut, cu un declin surprinzător pentru toate piețele pe care grupul este prezent. Condițiile economice proaste din unele țări și tensiunile geo-politice din altele sunt motivele invocate.
Volkswgen Group a livrat 866.400 vehicule în luna aprilie, cu 6,6% mai puține decât aceeași lună din 2018. Anunțul oficial precizează că au fost înregistrate scăderi pe toate regiunile importante ale grupului. „În multe din țările importante, piața a scăzut pe ansamblul ei în aprilie. În cea mai mare piață a noastră, clienții multor mărci sunt refractari la achiziții, în ciuda reducerii TVA. Volkswagen Group nu a fost imun la această tendință. În următoarele câteva luni, vom introduce noi modele și vom continua să așteptăm mai optimiști a doua jumătate a anului”, a declarat Christian Dahlheim, șeful Vânzărilor pe grup.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În Europa, VW Group a livrat 394.800 vehicule, în scădere cu 2 procente față de anul trecut. În Europa Centrală și de Est au fost vândute 69.700 vehicule, în creștere cu 1,5%, aici fiind incluse și volumele din Rusia, 20.200 de unități.
În Europa de Vest, livrările au scăzut cu 2,7%, la 325.100 vehicule. În Germania, scăzderea a fost de 6,3%, la 118.200 automobile.
În America de Nord, livrările VW Group au scăzut cu 4,1%, la 76.600 vehicule, din care SUA a înregistrat 51.700 vehicule, cu 3,7% mai puține decât anul trecut, în timp ce în Canada scăderea a fost de numai 0,3%, iar în Mexic, de 8%.
În America de Sud, scăderea a fost de 6,4%, însă a fost generată de o scădere abruptă în Argentina, care a acoperit o creștere bună, 8,3%, în Brazilia.
În zona Asia - Pacific, au fost livrate 322.000 vehicule, cu 10,5% mai puțin decât anul trecut, din care 302.600 în China, cu 9,6% mai puține față de aprilie 2018.
Pe întreg intervalul ianuarie - aprilie, grupul este pe minus în acest moment, cu 3,7% mai puține mașini livrate față de anul trecut, pe intervalul similar, cu 3,47 milioane de vehicule livrate.
Dintre toate mărcile grupului, doar SEAT și Porsche au înregistrat rezultate pozitive în aprilie, cu 1,8% și, respectiv, 11,2% în plus, la fel și Scania, cu 18,2%. Pe cele patru luni care au trecut, dintre mărcile de autoturisme, doar SEAT are un avans de 7%, restul fiind în declin. Mărcile comerciale, VW Comerciale, MAN și Scania au înregistrat și ele rezultate pozitive.