Ford și-a anunțat angajații că va elimina 7.000 de locuri de muncă la nivel global, aproximativ 10% din totalul angajaților, parte din ampla restructurare anunțată de companie în ianuarie.
Jim Hacket, CEO-ul Ford Motor, a trimis un email angajaților în care detaliază următoarele măsuri care fac parte din campania de restructurare a companiei și care ar trebui să aducă reduceri de costuri de circa 600 de milioane de dolari anual. Concedierile anunțate vor fi plecări voluntare și desființări de posturi, care vor aduce și înghețări ale angajărilor. Circa 2.300 de locuri de muncă ce vor desființate sunt în SUA. Anterior, Ford Europe anunțase că va reduce cu circa 5.000 de persoane numărul de angajați de pe continent.
Potrivit lui Hacket, circa 20% din pozițiile de top management vor fi desființare, în scopul reducerii birocrației și creșterii vitezei de decizie.
„Pentru a reuși în industria noastră competitivă, pentru a poziționa Ford să câștige într-un viitor în schimbare rapidă, trebuie să reducem birocrația, să dăm putere managerilor, să dăm viteză deciziilor, să ne concentrăm pe munca valoroasă și să reducem costurile”, mai scrie Hacket în emailul trimis angajaților.
Notificările trimise angajaților care vor fi concediați vor începe chiar din 21 mai, iar acestea ar trebui să se încheie pe 24 mai, potrivit lui Hackett.
Restructurarea va continua în Europa și în celelalte țări unde Ford are fabrici și birouri.
În predeschiderea ședinței Bursei de la New York, acțiunile Ford au urcat cu 0,8%, după ce în ultimele 12 luni au scăzut cu 9,2%.
Recent a fost anunțat că Ford Motor va elimina 550 de locuri de muncă în Marea Britanie, în cadrul procesului de restructurare anunțat anterior, care vizează business-ul european, aflat pe pierdere.
Ford Motor a demarat un proces de remodelare a diviziei din Europa, care încă nu a reușit să iasă din zona roșie, majoritatea modelelor, cu excepția SUV-urilor, generând pierderi pentru companie. La începutul anului, Ford a anunțat un volum total de 5.000 de persoane ce vor fi concediate în Europa, dar nu a detaliat. Metoda principală de resducere a lcourilor de muncă a fost bazată pe plecări voluntare, cu compensații salariale motivante. Ford are peste 50.000 de angajați în Europa.
Ford Europe a prezentat oficial, în luna ianuarie, planul de restructurare, care țintește obținerea unei marje de profit de 6 procente „pe termen lung”, fără a fi precizat un deadline. În 2019 și 2020 vor avea loc cele mai ample acțiuni de reducere a costurilor: concedieri, închiderea unor fabrici și oprirea din producție a unor modele.
CITEȘTE ȘI Presa japoneză: Renault, o nouă propunere de constituire a unui holding cu Nissan, respinsăPrintre cele mai imporante măsuri anunțate de Ford se numără ieșirea din fabricație a modelelor C-Max și Grand C-Max, în uzina din Saarlouis din Germania, oprirea producției la uzina de cutii de viteze din Bordeaux, Franța, revizuirea business-ului din Rusia, unde funcționează un joint-venture local, și comasarea unor activități din Marea Britanie.
De asemenea, în privința angajaților, măsurile anunțate vizează, teoretic, toate unitățile de producție, anunțul precizând doar că „îmbunătățirile costurilor structurale vor fi susținute prin reducerea surplusului de forță de muncă de-a lungul tuturor funcțiilor - salariați și cu ora”. În această fază, ceea ce s-a anunțat este că „Ford țintește reducerea costurilor cu forța de muncă, cât de mult posibil, prin plecări voluntare în Europa și va lucra îndeaproape cu partenerii sociali și alți acționari pentru atingerea acestui obiectiv”. În acest sens urmează consultări cu sindicatele și ceilalți parteneri sociali.