Volkswagen Group a finalizat a doua fabrică de automobile electrice, fiind a doua inaugurare într-un interval foarte scurt de timp. De data aceasta este vorba despre uzina Anting, din China, unde vor fi fabricate exclusiv vehicule electrice pe platforma MEB.
Uzina Volkswagen SAIC din China, din orașul Anting, a fost finalizată, anunță compania, fiind demarate testele de producție. Herbert Diess, CEO VW Group, a fost prezent la ceremonie: „VW Group plănuiește un volum total de 22 de milioane de mașini complet electrice în toată lumea, până în 2028, din care mai mult de 50 de procente în China. Țara joacă un rol crucial în strategia noastră de electrificare, care va pava drumul Volkswagen pentru a deveni carbon-neutră până în 2050”. „Astăzi, odată cu startul producției MEB, lansăm familia Volkswagen ID. în China, o nouă generație de vehicule complet electrice și conectate”, a mai spus Diess.
Șeful VW China a anunțat că procesul de ridicare a uzinei a durat 12 luni. El a confirmat că acolo va fi produs unul dintre modelele ID. ale Volkswagen. În acest moment, a început procedura de pre-producție, la doar câteva zile de la startul producției în Zwickau, Germania, unde a început să fie fabricat modelul ID.3. Producția de serie va porni, la Anting, în octombrie 2020, cu o capacitate anuală de 300.000 vehicule. Alte 300.000 de vehicule vor fi fabricate, în paralel, în cea de-a doua uzină din China a VW Group, în Foshan, construită împreună cu cei de la FAW, în Foshan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Până în 2025, în cele două uzine vor fi produse 15 modele electrice diferite.
Investiția în noua uzină s-a ridicat la aproximativ 2 miliarde de euro, potrivit lui Herbert Diess, care a invitat jurnaliștii la o vizită a uzinei.
În urmă cu două săptămâni, și Tesla a început pre-producția la uzina proprie, construită în China, în care vor fi fabricate circa 500.000 de vehicule anual.
Anul trecut, în China au fost vândute 1,3 milioane de vehicule electrice (hibrid sau full-electric), însă vânzările de autovehicule, inclusiv electrice, au scăzut, în acest an, motivele fiind atât economice, cât și administrative. Autoritățile chineze au însăprit normele de poluare pentru vehicule, pe de o parte, însă au și redus subvențiile acordate pentru vehiculele electrice și hibrid.