Carlos Tavares, CEO-ul PSA Group și cel care ar trebui să preia această poziție și în viitoarea companie care va rezulta prin fuziunea cu FCA, a declarat într-un interviu televizat că nu are în plan să elimine niciuna dintre mărcile existente în portofoliul celor două companii.
PSA - FCA, compania care se va forma prin fuziunea Peugeot SA și Fiat Chrysler Automobiles, va păstra toate cele 13 mărci existente în acest moment la cele două companii. PSA are Peugeot, Citroen, DS, Opel și Vauxhall, în timp ce FCA deține Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Ram, Alfa Romeo, Maserati și Lancia, la care se adaugă Fiat Professional și Abarth, subbranduri ale Fiat.
Cele două companii au demarat un complex proces de fuziune, după ce ambele consilii de adminsitrație au aprobat propunerea făcută de FCA. Condițiile de fuziune prevăd crearea unei companii olandeze, care să preia acțiunile celor două și în care acționarii FCA și PSA să primească părți egale, 50-50. Înainte de acest pas, vor fi scoase din portofoliile celor două Faurecia, de la PSA, și Comau, de la FCA, care vor fi păstrate separat de acționarii lor. Compania nou înființată a fost estimată la aproape 50 de miliarde de dolari, iar volumul de vânzări la 8,7 milioane de vehicule, al patrulea la nivel global, după VW, Toyota și Renault - Nissan. Carlos Tavares ar urma să devină CEO al PSA - FCA, iar John Elkan, președinte.
Discuția despre brandurile ce vor fi adunate laolaltă a pornit de la situația mai puțin fericită pe care o traversează unele dintre mărci, cele din portofoliul FCA. De exemplu, Lancia, o marcă italiană care nu mai are clienți în afara țării de origine și care presupune costuri importante de marketing pentru a fi menținută în viață. În prezent, Lancia vinde modele Chrysler rebranduite.
„Este o parte a provocării managerierea potrivită a acestor mărci pentru a acoperi piața”, a spus Tavares despre subiectul brandurilor. „Văd toate aceste mărci, fără excepție, având un lucru în comun: au o istorie fabuloasă. Noi iubim istoria mărcilor auto, ne dă o fundație pe care putem să ne proiectăm noi înșine în viitor. Așa că astăzi nu văd nicio necestate, dacă această afacere se concretizează, să îndepărtăm mărci pentru că toate au istoria lor și toate au punctele lor tari”, a mai spus Tavares.
Șeful PSA a mai spus că cele două companii se completează una pe alta foarte bine din punct de vedere geografic și în termen ide tehnoogie și mărci. „Nu există îndoială că este un foarte bun deal pentru ambele părți. Este win-win”.
Anunțurile celor două companii făcute anterior precizează că intenționează să pună la punct detaliile unui Memorandum de Înțelegere, pe care să-l semneze în următoarele săptămâni. Informațiile neoficiale vorbesc despre un anunț al fuziunii înainte de finalul acestui an. Va fi envoie, însă, și de o aprobare a autorităților antitrust.
Tavares a mai precizat că, deocamdată, companiile sunt prudente, pentru că „a mai văzut” deal-uri care au picat în momentul detaliilor. Cel mai probabil se referă la tentativa de fuziune dintre FCA și Renault Group, care a picat din cauza opoziției unuia dintre acționarii Renault, statul francez.