Grupul german Volkswagen cel mai mare producător auto din Europa, a încălcat legislația de protecție a consumatorilor din 20 de state membre ale U&niunii Europene prin trucarea testelor de emisii, potrivit publicației germane Die Welt, care citează surse din Comisia Europeană, relatează Reuters.
Totuși, publicația germană nu detaliază în care dintre statele UE s-ar fi încălcat legislația, scrie News.ro.
În plus, concernul auto german ar fi încălcat și legislația europeană, valabilă la nivelul tuturor statelor din UE.
Astfel, Volkswagen nu a respectat Directiva pentru Vânzări de Consum și Garanții - care interzice firmelor să își facă publicitate pretinzând în mod exagerat că respectă normele de mediu - și Directiva pentru Practici Comerciale Incorecte, ambele directive fiind aplicate la nivelul tuturor celor 28 de state din UE.
Comisarul european pentru Industrie, Elzbieta Bienkowska, a solicitat de mai multe ori grupului Volkswagen să ia în considerare plata voluntară de compensații către clienții păgubiți, fără a primi vreun răspuns satisfăcător.
În acest fel, instanțele din statele membre au cale liberă pentru a decide în ce măsură clienții care se consideră prejudiciați de practicile Volkswagen au dreptul la despăgubiri din partea grupului auto.
Un alt comisar european, Vera Jourova, responsabilă chiar cu protecția consumatorilor, a solicitat în scris asociațiilor importante de consumatori din UE să transmită date despre cazul Volkswagen și va avea o întâlnire cu reprezentanții asociațiilor la Bruxelles, în această săptămână, potrivit unui purtător de cuvânt al Comisiei.
Volkswagen a refuzat să comenteze informațiile.
Comisarul Vera Jourova a lucrat cu grupurile de consumatori pentru a pune presiune pe Volkswagen, astfel încât grupul să accepte să plătească despăgubiri și în Europa pentru trucarea testelor de emisii, așa cum a făcut în Statele Unite.
Volkswagen a acceptat să plătească despăgubiri de 15 miliarde de dolari pentru proprietarii americani de mașini cu motoare diesel, dar respinge o măsură similară pentru cei 8,5 milioane de proprietari de mașini din Europa care au avut, de asemenea, testele de emisii trucate.
Grupul german profită de legislația diferită din Europa, care slăbește șansele unei soluții generale pentru toți cei păgubiți, precum în SUA.