Nemulțumit de mobilizarea constructorilor pe tronsonul Suplacu de Barcău – Borș din Autostrada Transilvania, ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, nu exclude varianta rezilierii contractului câștigat în urmă cu aproximativ un an și jumătate de asocierea Corsan Corviam Construccion Spania, Consinit-Road Consulting și Via Design. Stadiul de execuție este 0%, spune ministrul, citat de News.ro.
Ministerul Transporturilor (MT) a constatat neîndeplinirea atribuțiilor contractuale de către constructor în privința Autostrăzii Transilvania, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș.
Astfel, ministrul a solicitat prezența la București a conducerii companiei spaniole, responsabilă de construcția secțiunii de 60 de kilometri, pentru a decide viitorul proiectului, informează ministerul de resort.
CITEȘTE ȘI Universal Music lansează discul ”Music for Cats”, elaborat de un profesor din Maryland pentru a calma pisicileAsocierea Corsan Corviam Construccion Spania, Consinit-Road Consulting și Via Design a câștigat licitația în urmă cu aproximativ un an și jumătate. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a emis Ordinul de Începere pentru proiectarea și execuția lucrărilor în luna iunie 2015.
Cu toate acestea, ultima variantă a proiectului tehnic a fost transmisă pentru avizare la CNADNR cu întârziere, la începutul lunii august 2016.
”În prezent, constructorul nu are niciun impediment pentru efectuarea lucrărilor. Mai mult decât atât, CNADNR a acordat avansul aferent acestui proiect, iar antreprenorul a promis mobilizarea, lucru care nu s-a întâmplat. Stadiul de execuție pe acest contract este în continuare 0%”, se precizează într-un comunicat de presă al ministerului.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Patronul touroperatorului Mareea: "Niciun turist nu va rămâne fără vacanță". Cum explică decizia insolvențeiMinistrul Transporturilor consideră că un astfel de parteneriat nu poate continua în aceste condiții. „Dacă până în data de 15 septembrie, constructorul nu va demara lucrările la capacitate optimă, nu eliminăm varianta rezilierii pentru că ne dorim ca acest proiect să progreseze”, a subliniat ministrul Sorin Bușe.
Directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), Cătălin Homor, a declarat în luna iulie, într-un interviu acordat News.ro, că tronsonul Suplacu de Barcău – Borș, lung de 60 de kilometri și parte din A3, are șanse serioase de a fi terminat în următorul an și jumătate. Pe acest sector, unde a lucrat firma americană Bechtel, lucrările sunt finalizate în proporție de peste 50%.
Potrivit lui Homor, tot pe autostrada Transilvania ar putea fi deschise, până la finalul anului viitor, tronsoanele Nădășelu - Mihăiești, de 16,8 km, și Gilău-Nădășelu, 8,7 km, ultimul fiind în stadiu avansat de realizare. Pentru segmentul Nădășelu - Mihăiești, partea de proiectare va începe în acest an.