Reprezentanții Volkswagen au transmis Parlamentului german, la sfârșitul săptămânii trecute, o scrisoare în care arată că opt milioane de mașini Diesel comercializate în statele Uniunii Europene sunt echipate cu dispozitive de manipulare a emisiilor de gaze și asigură că toate aceste autovehicule vor fi retrase în fabrici, costurile urmând să fie suportate de grupul german.
”În Uniunea Europeană (EU28) sunt afectate opt milioane motoare Diesel tip EA 189, Euro 5, cu capacitatea de 1,2, 1,6 și 2,0 litri", se afirmă în scrisoarea prezentată, luni seara, de către publicația germană Handelsblatt.
La începutul lunii septembrie, grupul german a transmis că, la nivel mondial, dispozitivul a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini în ultimii cel puțin șapte ani, inclusiv în Europa.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Volkswagen se scuză, în scrisoare, pentru ”comportamentul greșit al unor câteva puține persoane” din grup și asigură că membrii Consiliului de Supraveghere vor derula, împreună cu juriști germani și americani, o anchetă completă privind problemele în acest caz.
Grupul german precizează totodată că lucrează, alături de guvernul federal, la o soluție tehnică pentru mașinile în cauză.
În perioada imediată, până miercuri, Volkswagen trebuie să anunțe autoritățile germane cum intenționează să rezolve problema, mai notează sursa citată.
Un oficial al Ministerului german al Transporturilor a declarat că nu cunoaște că Volkswagen nu s-ar încadra în acest termen.
Doi ingineri ai Volkswagen, care au ajuns la concluzia că nu pot îndeplini obiectivele de vânzări și respecta promisiunea de a produce motoare diesel nepoluante în același timp, se află în centrul unei investigații interne legată de scandalul emisiilor poluante.
Ulrich Hackenberg, inginerul-șef al Audi, și Wolfgang Hatz, cel care a proiectat motoarele Porsche pentru automobilele de Formula 1, sunt printre principalii suspecți în scandalul emisiilor, potrivit unor pesoane apropiate situației.
Investigațiile au loc în contextul în care gupul VW este implicat într-un scandal uriaș privind nerespectarea standardelor de mediu, după ce EPA (agenția de mediu din SUA) a acuzat Volkswagen că a utilizat un soft special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze în cazul a 482.000 de vehicule diesel vândute în SUA.
Informația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții Volkwagen, care au arătat că dispozitivul menționat de EPA a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa. Dezvăluirile grupului german au condus la demisia directorului general al Volkswagen, Martin Winterkorn și lansarea unor investigații în diferite țări.