Înmatriculările de autoturisme Dacia în Germania au scăzut cu 8,1% în primele nouă luni raportat la perioada similară a anului trecut, la 34.447 unități, contrar evoluției pieței germane, care a consemnat o creștere de 5%, la peste 2,4 milioane unități, potrivit datelor Biroului german de înmatriculări auto.
Cota pe piața germană a constructorului de la Mioveni a coborât la 1,4% după primele nouă luni, de la 1,5% la finele lunii august.
În luna septembrie față de aceeași lună din 2014, înmatriculările de autoturisme Dacia au scăzut cu 22,8%, la 2.554 unități.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Germania este a doua piață externă ca mărime pentru Dacia, după Franța.
Per total, piața auto din Germania a urcat cu 4,8% în septembrie, la 272.479 unități.
Producătorul francez Renault, proprietarul Dacia, a înregistrat o creștere cu 0,7% a înmatriculărilor din Germania în intervalul ianuarie-septembrie, la 77.334 unități, echivalentul unei cote de piață de 3,2%. În septembrie, înmatriculările de mașini Renault au scăzut cu 18,3%, la 6.521 unități.
Grupul german Volkswagen, aflat în centrul unui scandal de proporții privind emisiile poluante, a înregistrat creșteri la nivelul tuturor mărcilor, atât în luna septembrie, cât și după primele nouă luni.
Astfel, după primele nouă luni, înmatriculările de autoturisme marca VW au urcat cu 6,1%, la 515.324 unități, vânzările Audi au crescut cu 4,9%, la 206.965, iar înmatriculările Skoda și Seat au consemnat creșteri de 4,8% și 5%, la 137.754, respectiv 72.032 unități. Înmatriculările Porsche au crescut cu 23,1%, la 22.599 unități.
În septembrie, Porsche a fost marca Volkswagen cu cea mai mare creștere raportat la perioada similară din 2014, de 33,5%, la 2.150 unități, în timp ce înmatriculările de autoturisme VW au urcat cu 3,8%, la 57.042 unități.