Modelul electric ID.7 va fi lansat cu întârziere pe una dintre cele mai importante piețe, cea din SUA, din cauza contextului nefavorabil mașinilor electrice. Compania a anunțat că lansarea se amână.
Volkswagen a amânat lansarea sedanului electric ID.7 în SUA și Canada pentru o perioadă de timp nespecificată, fără a fi invocat un motiv. În acest moment, vânzările de automobile electrice din aceste piețe se află într-o perioadă de stagnare, în care clienții preferă să aștepte sau să cumpere vehicule hibride. Apetitul tot mai ridicat pentru SUV-uri a accentuat și el scăderea cererii pentru segmentul sedanurilor de clasă medie.
Calendarul inițial prevedea ca ID.7, modelul care înlocuiește practic în gama constructorului german modelul Passat, să fie lansat în a doua parte a acestui an.
Mai multe mărci au renunțat la modelele de clasă medie din portofoliu, inclusiv Passatul de la VW fiind oprit de la vânzare. Acestea sunt înlocuite de clienți de SUV-uri din aceeași clasă sau chiar mai mici, acestea fiind preferate pentru versatilitatea spațiului interior și garda la sol ridicată.
„Volkswagen se angajează să facă alegeri bazate pe piață în timp ce își ascultă clienții”, a anunțat VW. „Pe măsură ce dinamica pieței continuă să se schimbe, Volkswagen amână introducerea sedanului ID.7 în SUA și Canada”. Reprezentanții VW din SUA au spus că cererea pentru ID.7 pe piața americană a fost mai mare decât se așteptau. În Europa, ID.7 a vândut mai puțin de 3000 de unități, din care circa 1000 de comenzi au fost plasate în Germania.
Americanii încă așteaptă lansarea modelelor electrice din familia ID care au fost lansate în Europa. Pe piața locală, VW a debutat doar cu ID.4, SUV-ul compact construit pe platforma MEB. Van-ul electric ID.Buzz a fost anunțat și este așteptat să fie lansat oficial, iar ID.7 ar fi fost al treilea model lansat pe piața din SUA. De asemenea, clienții așteaptă lansarea lui ID.5, versiunea sportback a lui ID.4, însă nu există deocamdată informații certe despre această lansare.
În Europa, VW ID.7 a fost lansat cu un motor electric de 210 kW (286 CP) și 545 Nm, însoțit de o baterie de 77 de kWh, versiune care asigură o autonomie de 621 km. Prețul cu care poate fi comandat acest model în România este de 53.335 euro, dar cu tot cu pachetele opționale mașina poate ajunge la 70.000 de euro.
CITEȘTE ȘI FOTO PepsiCo și-a cumpărat în România primul autocamion electric. Recent a investit peste 2 milioane de dolari în panouri fotovoltaiceVW ID.7 are o lungime de 4,96 metri, specifică clasei medii executive (similar cu Audi A6, BMW Serie 5), iar spațiul interior este mult mai generos în comparație cu acestea, grație arhitecturii electrice, care se bazează pe un ampatament mărit (2,97 metri), care să ofere loc bateriei.