Volkswagen a investit 256 de milioane de dolari în 16,6% din acțiunile producătorului american de camioane Navistar, pentru a concura cu rivalul Daimler pe piața nord-americană a camioanelor grele, evaluată la circa 30 de miliarde de dolari, transmite MarketWatch.
Volkswagen deține participații mai mari la producători de camioane din Europa și America Latină și deține și o companie mixtă cu Sinotruk (Hong Kong) în China, scrie News.ro.
Daimler a intrat însă pe piața americană cu mult timp înainte și a construit o afacere care reprezintă în prezent circa 40% din vânzările de camioane de tonaj greu din Statele Unite.
Prin preluarea participației la Navistar, care îi conferă și două posturi în board-ul acestei companii, VW vrea să egalizeze situația în raport cu rivalul german.
Navistar este al patrulea mare producător de camioane din Statele Unite.

Daimler deține în SUA producătorul de camioane Freightliner și furnizorul de motoare Detroit Diesel, prin care operațiunile sale nord-americane sunt mai ample decât cele ale Navistar.
Achiziția VW face parte din strategia de a crea o platformă comună pentru camioane, care să îi permită să folosească componente comune pentru diferite mărci și modele.
Investiția în Navistar, de 15,76 dolari pe acțiune, este cu 12% peste prețul înregistrat de titluri la închiderea tranzacțiilor de vineri.
Cele două companii anticipează că tranzacția va primi aprobările din partea autorităților de reglementare până la începutul anului viitor.