Pentru prima oară în România, Poliția a folosit timp de o lună o autoutilitară electrică.
Deși încă departe de a fi o soluție de înlocuire completă a mașinilor care folosesc combustibil fosil, mașina electrică este viitorul verde al unor orașe cu poluare mai mică și, totodată, al industriei auto care trebuie să găsească soluții pentru creșterea autonomiei.
O autonomie de câteva sute de kilometri și o rețea vastă de stații de încărcare sunt principalele piedici care stau la ora actuală în calea adoptării acestei tehnologii pe scară largă. Un prim pas în aceasta direcție este o mașină hibridă, care folosește atât energie electrică cât și, complementar, combustibil.
Acesta este și cazul primei mașini electrice testate de Poliția Română, BMW i3. Aceasta folosește un așa-numit range extender. Este vorba de un motor, în acest caz cu doi cilindri, care apelează la benzină pentru a încărca bateria atunci când rezervele acesteia scad. Astfel, s-a ajuns la o autonomie bună pentru oraș, de 200 de km.
CITEȘTE ȘI Daimler ar putea lansa nouă automobile electrice în următorii aniPoliția din București a avut în dotare un model BMW i3 timp de o lună. Un echipaj din capitală a folosit cei 170 de cai putere de sub capotă pentru misiuni locale.
Modele din aceeași serie de automobile electrice sunt folosite și în Anglia, Germania, Italia, Elveția, Austria și celebrul departament din California, LAPD.
”De peste 22 de ani Automobile Bavaria Group a oferit o mare varietate de automobile speciale dedicate autorităților din România, în calitate de Centru de Competență pentru Vânzări Speciale BMW, singurul de acest fel din țară”, a declarat Michael Schmidt, Președintele Automobile Bavaria Group.