Volkswagen a început numărătoarea inversă în procesul de fabricație a noilor sale modele electrice, alături de peste 100 de furnizori de componente.
„MEB Supplier Summit” este numele întâlnirii dintre producătorul Volkswagen și furnizorii de componente pentru noua generație de mașini electrice, pregătită de constructorul german. Momentul este considerat de companie ca start al îndelungatului proces de producție al primului model, I.D.1, fiind stabilite noi standarde de calitate pentru viitoarele modele. Evenimentul are loc cu fix 100 de săptămâni înainte de startul propriu-zis al producției în uzina din Zwickau, Germania, în 2019.
Reprezentanții VW vorbesc despre „o nouă eră în e-mobilitatea accesibilă”, o dată cu „cea mai mare ofensivă în istoria mărcii Volkswagen”. Herbert Diess, CEO-ul companiei, a declarat în fața furnizorilor că „intenționăm să lucrăm împreună pentru a ne asigura că Europa se află în fruntea cursei globale pentru e-mobilitate. Asta ne va permite să scriem un nou capitol în istoria automobilului”. Primul model electric din această nouă generație va fi un automobil din clasa compactă și va fi construit pe o platformă dedicată, dezvoltată de inginerii germani de la zero.
CITEȘTE ȘI VIDEO Musk spune că își trimite mașina cu racheta în spațiu, “dacă nu explodează la decolare”Ralf Brandstatter, șeful achizițiilor din Consiliul de Administrație, a declarat că până în acest moment au fost desemnați peste 100 de furnizori care vor livra componente pentru modelele electrice. Aceștia au fost implicați în procesul de dezvoltare și fabricare „mult mai intens și într-un stadiu semnificativ mai timpuriu”, potrivit lui Brandstatter.
Volkswagen are în plan să lanseze nu mai puțin de 20 de automobile electrice în următorii 5 ani, cu o investiție de peste 6 miliarde de euro. Planurile prevăd ca în 2020 să fie deja produse peste 100.000 de autoturisme pe platforma MEB. Vicepreședintele Christian Senger spune că a fost scurtat procesul de creație a noilor mașini cu 11 luni, în comparație cu vehiculele clasice, fiind obținută o complexitate mai redusă a proiectului I.D.
Arhitectura platformei MEB permite utilizarea motoarelor electrice de diferite puteri, amplasarea bateriilor sub podea, utilizarea de tehnologii și software care să permită introducerea de lumini inteligente, sisteme head-up display cu realitate augmentată, pentru orice nivel de echipare.
Primele modele electrice construite pe platforma MEB vor fi I.D.1, I.D. BUZZ (un microbuz ce amintește de vechiul Transporter) și I.D. CROZZ, un SUV complet electric.