Toate informațiile contradictorii și speculațiile referitoare la amânarea lansării modelului electric ID.3 de la Volkswagen par să se apropie de sfârșit. Șeful vânzărilor VW, Jurgen Stackmann, a anunțat ziua în care vor putea fi cumpărate primele mașini.
Unul dintre cele mai așteptate automobile ale unui constructor din Europa, VW ID.3, primul model al noii generații de vehicule electrice a producătorului din Wolsburg, are circa 30.000 de comenzi, sub formă de rezervări, dar el nu a fost lansat încă în rețeaua comercială a companiei, nefiind disponibil pentru livrări. Acest moment a fost programat pentru vara lui 2020, dar a stat sub semnul incertitudinii, din cauza sistemelor sofisticate de control și comunicații de la bordul vehiculului.
Un număr foarte mare de sisteme, dar și un server complex care integrează toate aceste sisteme (dezvoltat în România de Continental) au blocat, la un moment dat, producția acestui automobil. Compania a fost nevoită să producă mașini incomplete, pe care le-a parcat pentru ca inginerii de software să instaleze ulterior aplicații și softuri. Problemele s-au rezolvat, după cum reiese din postarea lui Jurgen Stackmann, care anunță ferm: „Dulce, dulce așteptare se apropie de sfârșit! Clienții care au rezervat ID.3 își pot comanda mașina din 17 iunie, 2020!” și mai adaugă „Veți fi contactat de dealerul vostru în scurt timp! Mulțumim pentru răbdare!”.
Deocamdată, compania nu a anunțat nimic pe canalele clasice, de marketing sau de presă, astfel că așteptăm momentul oficial.
CITEȘTE ȘI RAR oferă de astăzi acces la istoricul de daune al vehiculelorVW ID.3 1st Edition reprezintă varianta exclusivă, limitată, de lansare a acestui model, o variantă mai echipată și care a fost destinată primilor 30.000 de clienți care au plătit 1.000 de euro pentru a-și rezerva un model. Suma nu a reprezentat o comandă, ea putând fi retrasă oricând. Primii 30.000 de clienți au fost depășiți încă înainte de începerea salonului auto din Frankfurt, unde a fost prezentat în premieră automobilul. Numai că livrarea mașinii s-a prelungit mai mult decât se estima inițial. 1st Edition va costa, pentru cei care vor să comande, de la 36.000 de euro în sus, și va oferi o baterie de 58 kWh, care asigură o autonomie de 420 km. Însă versiunile ulterioare ale ID.3, care vor fi vândute după ce se vor livra mașinile rezervate, vor costa „sub 30.000 de euro”, după cum a anunțat VW la lansarea de anul trecut. Asta înseamnă că, după subvenția Rabla Plus, de aproape 10.000 de euro, mașina ar ajunge să coste cât un VW Golf.