Volkswagen face încă un pas spre rezolvarea sacndalului emisiilor poluante și a acceptat să plătească 175 de milioane de dolari avocaților dn SUA care au dat în judecată grupul german în numele proprietarilor a 475.000 de automobile, care au instalate dispozitive pentru falsificarea testelor de mediu, au declarat două persoane apropiate situației, potrivit Reuters.
În august, avocații implicați în procesul colectiv din SUA împotriva Volkswagen au cerut onorarii de până la 332,5 milioane de dolari, pentru contribuția lor în stabilirea unui acord în valoare de 10 miliarde de dolari, care oferă proprietarilor de automobile cu motoare de 2 litri posibilitatea de a le revinde către VW.
Acordul încheiat cu avocații duce cheltuielile totale ale VW cu scandalul emisilor în SUA la 16,7 miliarde de dolari. Suma include despăgubirea proprietarilor din SUA, acoperirea penalităților și compensațiilor financiare cerute de state, autorități și dealeri..
Săptămâna trecută, Volkswagen a ajuns la un acord cu dealerii auto din Statele Unite, cărora urmează să le plătească 1,2 miliarde dolari ca să renunțe la procesele legate de modelele care nu trișează tesele mediu.
În iulie, VW a anunțat că va plăti 15,3 miliarde de dolari în SUA, suma incluzând cei 10 miliarde de dolari care vor ajunge la proprietari și fonduri pentru a stimula producerea autoturismelor ecologice. Pe de altă parte, CEO-ul companiei, Matthias Mueller, a respins solicitările ca producătorul auto să despăgubească clienții europeni așa cum s-a întâmplat în SUA.
Grupul auto profită de legislația diferită din Europa, care scade șansele clienților europeni să primească despăgubiri, așa cum se întâmplă în SUA. Dificultățile care împiedică realizarea unui acord similar și în UE sunt legate, printre altele, de faptul că legislația nu permite, în unele state membre, procesele colective.
Scandalul emisiilor a început în septembrie 2015, când agenția americană de mediu a acuzat Volkswagen că a utilizat un dispozitiv special pentru a falsifica rezultatele testelor referitoare la emisiile de gaze pentru sute de mii de vehicule diesel vândute în SUA. Dispozitivul permitea limitarea sistemele de control ale emisiilor de gaze în timpul mersului autovehiculului, permițând mașinilor să emită și de 40 de ori mai multe gaze toxice față de limitele permise de legislația americană.
CITEȘTE ȘI Volkswagen ar putea desființa anual 2.500 de posturi, prin pensionări anticipateInformația a fost confirmată ulterior de către reprezentanții VW. Aceștia au arătat că dispozitivul, care fasifică nivelul oxizilor de azot (NOx) în timpul testelor antipoluare, a fost instalat pe aproximativ 11 milioane de mașini la nivel mondial în ultimii cel puțin 7 ani, inclusiv în Europa.