Veste proastă pentru compania de stat: Parlamentarii nu mai vor să circule în țară doar cu Tarom, operatorul aerian național pierde exclusivitatea

Veste proastă pentru compania de stat: Parlamentarii nu mai vor să circule în țară doar cu Tarom, operatorul aerian național pierde exclusivitatea
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 21 feb 2018

În condițiile în care companiile aeriene private au introdus zboruri zilnice din București către multe orașe din țară, parlamentarii vor ca înțelegerile Legislativului privind furnizarea de călătorii interne cu avionul pentru aleși să fie schimbate, astfel încât Tarom să nu mai aibă exclusivitate.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Astfel, conducerea Camerei Deputaților discută ca deputații să nu mai folosească în mod exclusiv cursele Tarom pe rutele interne.

Urmărește-ne și pe Google News

Solicitarea a venit din partea deputaților din Iași, care au cerut conducerii Camerei Deputaților să analizeze oportunitatea colaborării și cu alte companii, în condițiile în care pentru Iași sunt operatori privați cu multe curse zilnice Iași-București, iar pentru deputați ar fi util să aibă la dispoziție mai multe opțiuni de deplasare.

Operatorii aerieni analizează utilizarea unei tehnologii de identificare a pasagerilor dispuși să accepte călătoria cu o altă cursă CITEȘTE ȘI Operatorii aerieni analizează utilizarea unei tehnologii de identificare a pasagerilor dispuși să accepte călătoria cu o altă cursă

Potrivit deputaților, conducerea Senatului a luat deja decizia de a permite contractarea și a altor zboruri decât cele ale companiei de stat.

Potrivit secretarului general al Camareie Deputaților, Silvia-Claudia Mihalcea, contractul actual al Camerei Deputaților cu Tarom expiră în luna aprilie, iar la noua licitație vor putea participa toate companiile care operează zboruri interne.

Majoritatea companiilor low cost au introdus zboruri interne între Capitală și celelalte mari orașe din țară, cu prețuri mai mici de 100 lei pentru un drum, după ce mulți ani Tarom a fost acuzată de tarifele mari practicate pe rutele interne.  

2017 a fost al 10-lea an de pierderi pentru Tarom, având în vedere că operatorul aerian nu a mai înregistrat profit din 2007.

Tarom este al treilea transportator aerian de pasageri din România, din punct de vedere al numărului de pasageri transportați în 2016, pierzând piața locală în fața Wizz Air și Blue Air.

viewscnt
Afla mai multe despre
parlament
deputai
zbor
tarom
curse
intern
contract
achizitie