Stellantis a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru din acest an, confirmând previziunile de la începutul anului. Compania a înregistrat creșteri în privința cifrei de afaceri, ieșind din tiparele industriei, pe fondul unei scăderi a vânzărilor.
Stellantis a vândut 1,3 milioane de autovehicule în primul trimestru al acestui an și a depășit Volkswagen Group, chiar dacă a raportat o scădere de 12% a vânzărilor, din cauza crizei de semiconductori. Cifra de afaceri a grupului a crescut, ceea ce reprezintă cu adevărat o performanță, în acest context. Compania a raportat 41,5 miliarde euro venituri nete, cu 12% mai mari decât anul trecut, cauzele fiind multiple: „prețuri dinamice, un mix de vehicule solid și un efect favorabil al cursului de schimb”.
Volumul vânzărilor consolidate a fost de 1,37 milioane de unități, cu un stoc de vehicule noi de 807 mii de unități, la 31 martie.
CITEȘTE ȘI După luni în care a vândut pe bandă rulantă, Dacia și-a oprit avansul rapid în Germania, dar rămâne marca de volum cu cea mai mare creștere din 2022Vânzările pe regiuni au înregistrat creșteri în America de Nord (+6%, 480.000 unități), cu venituri în creștere cu 30%, la 20,6 miliarde euro, și scăderi în Europa (-24%, 622.000 unități), cu o scădere a veniturilor cu 9 procente, la 14,6 miliarde euro. Scăderi ale vânzărilor au înregistrat mărcile Stellantis și pe piețele din Africa și Orientul Mijlociu, din America de Sud, precum și în China, însă pe toate piețele veniturile au fost mai mari.
Maserati, divizie separată a Stellantis, a înregistrat o scădere a livrărilor cu 20%, la 4.300 de unități, dar cu o creștere a veniturilor de 30%, la 20,7 miliarde euro.
Volkswagen Group a anunțat o scădere abruptă a vânzărilor în primul trimestru, la 1 milion de vehicule, cu o scădere a veniturilor de peste 15 procente, însă cu un avans de 4,7% al profitului operațional.