Perioada dramatică pe care o traversează Tesla în Europa și, destul de similar, și în SUA, începe să fie replicată și pe piața din China. Cifrele privind vânzările din această țară pentru luna februarie, analizate de Profit.ro, arată o înjumătățire a vânzărilor.
Tesla a vândut în luna februarie 30.688 vehicule, ceea ce reprezintă o prăbușire cu 49% a vânzărilor, mult mai mare decât cea înregistrată în ianuarie, când a vândut 63.238 de vehicule.

16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Vestea vine după ce în Europa Tesla a înregistrat un declin de 45% în ianuarie, cu numai 9.913 vehicule, iar în februarie, primele cifre arată că scăderea va fi și mai mare. În Germania, informațiile publicate de autorități au anunțat o scădere de 70% pe primele două luni, cu -76% în februarie.
Situația din China are în spate o explicație rațională, care este, în principiu, valabilă și în Europa. Este vorba despre amânarea achiziției de către clienții Tesla, în așteptarea lansării noii versiuni actualizate a lui Model Y, așa numitul Juniper.

Explicația este doar una parțială, deoarece în China, mașina este deja disponibilă pentru comenzi din 10 ianuarie, iar livrările au început la sfârșitul lui februarie. Informațiile din presa chineză spun că Tesla a înregistrat 200.000 de comenzi, o valoare foarte mare, dar care nu se va transforma integral în contracte de achiziție, deoarece sunt reprezentate de avansuri returnabile.
Având în vedere că termenul de livrare este de până la 4 săptămâni, putem urmări evoluția livrărilor și în martie și aprilie, pentru a avea tabloul complet. Deocamdată, situația mărcii americane pe primele două luni, pe piața chineză, este nefavorabilă: cu un total de 93.926 de vehicule vândute, situația este mai slabă decât în urmă cu un an cu 28,7%.
Situația livrărilor pentru Model Y facelift nu este chiar dramatică, dar nu este nici relevantă pentru ce va urma. În prima săptămână de livrări, au fost contabilizate 6.000 de vehicule livrate clienților, fiind vorba despre versiunile mai scumpe, Launch Series, care au avut inclusă o garanție extinsă. Prețul a fost mare pentru piața locală, 36.400 dolari, pentru versiunea cu un singur motor, și 41.900 dolari, pentru Long Range AWD. De la 1 martie a fost introdusă pentru comenzi varianta normală, fără garanție extinsă, la același preț.

Tesla a lansat, în aceeași perioadă cu noul model, și o actualizare de software pentru sistemul FSD, care oferă funcții avansate cunoscutului sistem de asistență. Pentru cei care vor să cumpere acest sistem nou, prețul este de circa 8.800 de dolari, dar în curând va fi lansată și opțiunea unui abonament.
Tesla se confruntă cu o concurență extrem de puternică din partea companiilor chineze, în special BYD, Xpeng și, mai nou, Xiaomi. BYD a înregistrat creșteri impresionante în luna februarie, cu 161% mai multe decât în anul anterior, respectiv 318.000 vehicule.