Tesla a înregistrat o scădere masivă a producției Model S, pe fondul declinului vânzărilor, în timp ce modelele populare, Model 3 și Model Y, au continuat să crească, dar cu o viteză sub estimările companiei.
Vânzările Tesla în intervalul iulie - septembrie au înregistrat un volum total de 435.059 autoturisme, în scădere față de trimestrul anterior cu 6,66%, respectiv, un minus de 31.000 de autoturisme, comparativ cu perioada aprilie – iunie, dar mai mare cu 26,5% față de perioada similară din 2022, potrivit datelor companiei analizate de Profit.ro.
Creșterea este sub estimările analiștilor și cele ale companiei, fiind afectate de declinul Model S/X, modele care au pierdut aproape 15 procente față de nivelul înregistrat în urmă cu un an. Produsele de bază ale companiei, Model 3 și Y, care sunt raportate împreună de companie, au avut un volum total de 419.074 unități livrate, cu aproape 29% mai multe decât în urmă cu un an, dar cu un avans mai mic decât cel așteptat.
CITEȘTE ȘI Efectele secundare ale Programului Rabla: înmatriculările de autoturisme au scăzut în septembrieProducția din uzinele Tesla a crescut cu 17,6%, compania fiind nevoită să-și ajusteze ritmul în funcție de cererea pieței, însă au existat, potrivit declarațiilor făcute de companie la prezentarea rezultatelor, și opriri forțate ale uzinelor din motive tehnice. Producție lui Model S a scăzut cu aproape 20%, la numai 13.688 autoturisme, cu aproape 6000 sub nivelul din 2022 și față de nivelul din trimestrul anterior. Model 3 și Y au înregistrat un volum produs de 430.488 unități, cu 17,6% mai multe decât anul trecut, însă cu 9,4% mai puține decât în trimestrul anterior.
Tendința negativă din rezultatele Tesla este vizibilă în comparația dintre rezultatele Model 3 și Model Y trimestru 3/trimestrul 2, unde scăderea este de 43.411 la producție și 27.841 la vânzări. Procentele s-au degradat față de cele de la finalul trimestrului al doilea, când scăderea lui Model S era de numai 3 procente, iar avansul Model 3 și Model Y împreună, raportat la anul 2022 era de aproximativ 60%, atât la livrări, cât și producție.
După nouă luni, vânzările Tesla au ajuns la 1,32 milioane de autoturisme, tendința de creștere fiind diminuată vizbil, cu 45,7% pe toate modelele și 48,8% pe Model 3/Y, în timp ce Model S are o scădere de 7,4%. Producția a ajuns la 1,35 milioane de unități, fiind mai mare cu 45,3% față de perioada similară din 2022. Din acest total, 1,29 milioane au fost Model 3/Y, în creștere cu 47,7%.
Tesla și-a propus să atingă un volum de 1,8 milioane de autoturisme vândute (livrate) la finalul acestui an, o performanță care va fi dificil de atins în condițiile unei piețe care se contractează vizibil la nivel global.