Ministrul mediului anunță că luni, în prezența ministrului Mircea Fechet, a fost semnat acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad. Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens și vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. Ministrul Mircea Fechet a afirmat că Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj
”Drumul expres Oradea-Arad a primit acordul de mediu! Astăzi, la sediul MMAP, în prezența ministrului Mircea Fechet, a fost semnat acordul de mediu pentru drumul expres Oradea-Arad, scrie News.ro.
”Înțelegem foarte bine importanța obiectivelor strategice de investiții, nu pierdem timpul, emitem acordurile de mediu fără întârzieri, deoarece este esențială consolidarea integrării depline a obiectivelor de mediu și a tranziției verzi în procesul de coordonare a politicilor economice, bugetare și de ocupare a forței de muncă. Drumul expres Oradea-Arad este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră pe care autoritățile locale l-au preluat de la Ministerul Transporturilor, fiind inclus în proiectul Via Carpatia, alături de autostrada Calafat -Lugoj” a precizat Mircea Fechet.
Actul de reglementare pentru viitorul drum expres a fost semnat de Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.
”Drumul expres (DX) Oradea-Arad va avea o lungime de 119 kilometri, cu două benzi de circulație pe sens. Vor fi construite 75 de pasaje supraterane și poduri peste cursuri de apă și intersecții cu alte drumuri. În județul Bihor sunt propuse patru noduri rutiere, alte patru fiind în județul Arad. Lucrările vor fi împărțite în trei tronsoane: Oradea-Salonta, Salonta Chișineu-Criș și Chișineu Criș-Arad. Valoarea totală estimată a proiectului, conform Studiului de Fezabilitate, este de 10,7 miliarde lei”, precizează ministerul.
Potrivit Ministerului mediului, ”proiectul traversează cursul râurilor Crișul Alb și Crișul Negru, prin intermediul unor poduri iar în zona Chișineu Criș, pentru a reduce impactul asupra habitatelor, a fost adoptată soluția mutării traseului drumului și a nodului rutier în așa fel încât să nu afecteze ariile naturale protejate din zonă”.