Vânzările grupului auto german Volkswagen la nivel mondial au crescut cu 1,8% în primele opt luni, la 6,66 milioane de mașini. Cea mai bună evoluție a fost consemnat pe piața din China, unde vânzările au crescut cu 9,4%, urmată de Europa Centrală și de Est, cu un avans de 6,6%, se arată într-un comunicat al producătorului.
În august, vânzările grupului german au crescut cu 6,3% pe plan global, la 759.400 de unități.
Pe de altă parte, vânzările sub marca Volkswagen au scăzut în perioada ianuarie-august cu 0,2% în ritm anual, la 3,83 milioane de mașini. Piețele cu cele bune evoluții au fost, ca și în cazul întregului grup, China și Europa Centrală și de Est, cu creșteri de 9,9%, respectiv 6,9%.
În august, vânzările mărcii au urcat cu 4,7%, 453.200 de unități.
CITEȘTE ȘI Dacia va prezenta la Salonul Auto de la Paris variantele cosmetizate ale modelelor Logan și SanderoVânzările grupului Volkswagen la nivel global au scăzut anul trecut pentru prima dată în ultimii 13 ani, contractându-se cu 2%, la 9,93 milioane de unități. Rezultatele slabe înregistrate de grupul auto au fost determinate de scăderea vânzărilor mărcii Volkswagen, celelalte divizii înregistrând creșteri. Vânzările sub marca Volkswagen la nivel global au scăzut cu 4,8% în 2015, la 5,82 milioane de unități, acesta fiind primul declin înregistrat în ultimii 11 ani.
Grupul Volksawgen se confruntă cu cel mai mare scandal din istoria sa, după ce a admis că a instalat un soft ilegal pe mai mult de 11 milioane de vehicule la nivel mondial, dispozitivul permițând ascunderea nivelului real al noxelor emanate de mașini.
Volkswagen a anunțat, zilele trecute, că nu a decis încă dacă va relua vânzarea de vehicule diesel în Statele Unite, chiar dacă va recăpăta acest drept, retras pe fondul falsificării testelor antipoluare.